رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی خبر داد

ارسال گزارش تخلفات انتخاباتی معاون استاندار، مدیران کل و فرمانداران در آذربایجان شرقی به قوه قضائیه

عزیزی گفت: از معاونان استاندار، مدیران کل و فرمانداران در این لیست تخلفات ارسالی به مراجع قانونی حضور دارند که جرائم مربوطه همراه با مستندات به قوه قضاییه ارسال شده است و باید منتظر صدور حکم از سوی قوه قضاییه بود.

image_pdfimage_print
صمد عزیزی هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی گفت: از معاونان استاندار، مدیران کل و فرمانداران در این لیست تخلفات ارسالی به مراجع قانونی حضور دارند که جرائم مربوطه همراه با مستندات به قوه قضاییه ارسال شده است و باید منتظر صدور حکم از سوی قوه قضاییه بود.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از تسنیم، صمد عزیزی در نشست خبری خود که به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه تخلفاتی در انتخابات از سوی عوامل اجرایی به ثبت رسیده است، گفت: گزارشاتی از فرمانداران و مسئولین اجرایی انتخابات در استان داریم که به‌نفع کاندیدای خاص سخنرانی کردند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ۷۰ مورد تخلف عوامل اجرایی و ستادهای تبلیغاتی کاندیداها به شورای نگهبان، قوه قضاییه ارائه شد، ابراز داشت: از معاونان استاندار، مدیران کل و فرمانداران در این لیست حضور دارند که جرائم مربوطه به قوه قضاییه همراه با مستندات ارسال شده است و باید منتظر صدور حکم از سوی قوه قضاییه بود.

عزیزی اغلب تخلفات صورت‌گرفته را استفاده از امکانات دولتی، تبلیغات در وقت اداری و استفاده از عناوین دولتی عنوان کرد و گفت: این موارد نه‌تنها تخلف است، بلکه جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبری چندین بار بعد از انتخابات بر برخورد جدی با تخلفات تأکید کردند چراکه آن را حق‌الناس می‌دانند، افزود: بر ناظران خود هم نظارت می‌کنیم تا فعالیت تبلیغاتی در ستادهای انتخاباتی نداشته باشند، لذا تخلفات در حوزه نظارت بسیار جزئی است و با موارد جزئی هم برخورد شد.

انتهای خبر