نارضایتی اصلاح طلبان از پاشایی و گمانه زنی ها برای جایگزینان احتمالی آموزش و پرورش استان

این روزها گمانه زنی های متعددی در خصوص جابجایی برخی مدیران آذربایجان شرقی از جمله پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش اذربایجان شرقی صورت گرفته و از عباس زاده و راستگو بعنوان جایگزین احتمالی وی یاد می شود.

نارضایتی اصلاح طلبان افراطی از پاشایی و گمانه زنی ها برای حضور وی در تهران / عباس زاده و راستگو گزینه های احتمالی تکیه بر مدیریت آموزش و پرورش

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، دولت دوازدهم هر چند امتداد مسیر دولت یازدهم است اما به نظر می رسد با شرایط متفاوت با دوره یازدهم، اداره اجرایی کشور را در دست خواهد گرفت و از این رو تغییرات مدیریتی چه در کابینه و چه در سطح مدیران استانی دور از ذهن نخواهد بود.

همزمان با پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب مجدد روحانی، گمانه زنی های متعددی در خصوص جابجایی برخی مدیران آذربایجان شرقی شروع شده است که تاکنون در حد همان گمانه زنی باقی است.

برخی از فعالان ستادهای انتخاباتی آذربایجان شرقی براین باورند بسیاری از مدیران فعلی استان، ممکن است جای خود را به مدیر دیگری بدهند و در این بین نام جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز از جمله مدیرانی است که احتمال کنار رفتن وی وجود دارد.

تاکید فعالان اصلاح طلب بر حضور مدیری همسو با دولت

در مدت حضور چهار ساله پاشایی در جمع مدیران دولت یازدهم در آذربایجان شرقی، برخی اصلاح طلبان از جمله انجمن اسلامی معلمان استان اذعان داشتند وی با مشی سیاسی دولت همخوانی نداشته و به منظور افزایش هماهنگی بیشتر، بهتر است این مدیر جای خود را به مدیران همسو با سیاست های دولت بدهد.

بحث بر سر جابجایی پاشایی تا جایی پیش رفته است که حتی حامیان دولت در استان بر سر جانشین احتمالی وی نیز رایزنی و صحبت های اولیه انجام داده اند.

ناگفته نماند که در مورد فرجام مدیریتی پاشایی نیز حرف و حدیث های گوناگون از جمله احتمال حضور وی در سطح یکی از معاونت های وزارت آموزش و پرورش زمزمه می شود.

اما آنچه که در محافل اصلاح طلبان بر سر گزینه های جایگزینی برای تکیه بر صندلی مدیریت بر آموزش و پرورش استان می گذرد؛ به نام هایی چون جعفر راستگو و حجت الاسلام عباس زاده می رسیم.

راستگو در حال حاضر مدیر ناحیه ۲ آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و از فعالین ستاد روحانی در استان بوده و همچنین حجت الاسلام عباس زاده، کاندیدای لیست امید در انتخابات مجلس دهم و از فعالین ستاد روحانی در استان بود که هر دو از نظر اصلاح طلبان گزینه  مناسب برای مدیریت آموزش و پرورش می باشد که البته بر اساس شنیده ها شانس حجت الاسلام عباس زاده به لحاظ نزدیکی به جریان اصلاحات و تجارب به مراتب بالاتر نسبت به راستگو، بیشتر است.

گفتنی است بر اساس آخرین خبرها و تصمیماتی که گرفته شده حدود ۸ وزیر با وزارتخانه های خود خداحافظی خواهند کرد که وزارت آموزش و پرورش نیز یکی از آنهاست و با  احتمال تغییر وزرا و آمدن چهره های جدید، جابجایی اغلب مدیران استان نیز محتمل به نظر می رسد و لذا فعالان اصلاح طلب درصدد روی کار آوردن مدیران همسو با تفکرات خود هستند./ائل