عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در تبریز:

اصلاح‌‌طلبان و اصولگرایان در حفظ نظام متفق‌‌القول هستند

آیت‌‌الله خاتمی انگیزه براندازی نظام اسلامی توسط دشمنان را پوچ و دست نیافتنی دانست و گفت: این مردم کشورشان را دوست دارند و جناح‌‌های سیاسی بر حفظ نظام متفق القولند. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، آیت‌‌‌الله سید احمد خاتمی شامگاه امروز در مراسم سالگرد شهدای گمنام پارک موزه دفاع مقدس با اشاره به اظهارات بنیانگذار […]

image_pdfimage_print
آیت‌‌الله خاتمی انگیزه براندازی نظام اسلامی توسط دشمنان را پوچ و دست نیافتنی دانست و گفت: این مردم کشورشان را دوست دارند و جناح‌‌های سیاسی بر حفظ نظام متفق القولند.
اصلاح‌‌طلبان و اصولگرایان در حفظ نظام متفق‌‌القول هستند/ تجربه ۷۰ ساله فلسطین نشان داد با مذاکره چیزی حل نمی‌‌شود/ جرم سپاه فرو کردن استخوان در گلوی دشمنان است

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، آیت‌‌‌الله سید احمد خاتمی شامگاه امروز در مراسم سالگرد شهدای گمنام پارک موزه دفاع مقدس با اشاره به اظهارات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیرامون مجاهدت‌‌‌های مردم آذربایجان، ابراز داشت: امام خمینی(ره) مدال افتخارآفرینی به آذربایحانی‌‌‌ها دادند و گفتند مردم این خطه دین‌‌شان را به اسلام ادا کردند.

وی ادامه داد: سه علامه در این دیار وجود دارد که در همه آن‌ها را می‌‌شناسند، اولی علامه امینی است که امام ایشان را مدافع ولایت نامیدند، علامه دیگر طباطبایی و علامه بعدی جعفری است که یکپارچه شور دین و ولایت بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عنصر بصیرت را لازمه‌‌‌ی دشمن‌‌شناسی عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن با تمام قوا در پی براندازی نظام است، یک زمانی دوره براندازی از طریق جنگ سخت بود اما امروز اینطور نیست، چون می‌‌دانند که آمدن به ایران همان است و گرفتار شدن در باتلاق ایران همان.

وی خاطرنشان ساخت: براساس اظهارات مقامات آمریکایی براندازی نظام و تغییر از درون در دستور کار آن‌‌هاست، از همان راهی که انقلاب شد می‌‌خواهند ضد اتقلاب را بسط دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یکی از راهکارهای براندازی نظام اسلامی را دین‌‌زدایی عنوان و بیان کرد: در سال ۶۲ همایشی در اسرائیل برگزار شد که یکی از مفاد بیانیه آن این بود که راه از بین بردن اتقلاب ایجاد فساد و فحشا در بین جوانان است.

وی توضیح داد: دومین راه براندازی انقلاب تهاجم به ولایت می‌‌باشد، این تهاجم بعضا مستقیم نیست و در عوض به محبان ولایت هجمه می‌‌شود، تهاجم به سپاه یکی از این‌‌‌هاست؛ جرم سپاه چیست؟ جرم سپاه این است که به یاری خداوند استخوان در گلوی دشمنان اسلام کرده است‌.

آیت الله خاتمی با اعلام اینکه در فتنه ۸۸ فتنه گران می‌خواستند با ولایت در بیفتند، متذکر شد: سومین راه تهاجم به انقلاب دستکاری در نظام سیاسی انقلاب است، یک زمانی در ایران گفتند که دشمن قصد براندازی در ایران را ندارد اما دیدیم که اینطور نیست اما باید گفت که این‌ها به خود خوشند چراکه در این نظام اصلاح‌‌طلب و اصولگرا در حفظ نظام متفق‌‌القولند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر تحریم‌‌های جدیدی را آمریکایی‌‌ها وضع کردند، یک آدم روانی که خودشان می‌‌گویند دیوانه است، ایران را تهدید نخ‌‌نما می‌‌کند؛ راهمان در برابر آنان مقاومت است و تجربه ۷۰ ساله فلسطین نشان داد که با مذاکره چیزی حل نمی‌‌شود.

امام جمعه موقت تهران درباره علت موافقت رهبری با پیشنهاد مذاکره گفت: در سال ۹۲ رهبری به من فرمودند، آمده‌‌‌اند و می‌‌گویند که می‌‌خواهیم مذاکره کنیم و من گفتم که چشمم آب نمیخورد اما بروند و مذاکره کنند.

وی یادآور شد: امام فرمود آمریکا مثل سگ هست اگر در مقابل سگ‌ بایستی، او هم می‌‌ایستد و اگر فرار کنی اوهم خواهد آمد‌.

آیت الله خاتمی در پایان تاکید کرد: بلی مقاومت هزینه دارد اما سازش هم هزینه دارد، در همین سفر ترامپ که نصف سرمایه عربستان را باخود برد بعد از برگشتش گفت من با خود پول آوردم و این یعنی شغل! باید مقاومت کرد و دشمن را از پای درآورد.

انتهای خبر