نگاهی کوتاه به عملکرد تیم های تبریز در اولین هفته لیگ برتر/تراکتور امیدوار،گسترش فاجعه

نگاهی کوتاه به عملکرد تیم های فوتبال تبریز در اولین هفته از هفدهمین فصل لیگ برتر


 اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)/ تیم های فوتبال تراکتورسازی و گسترش در اولین هفته از دور جدید لیگ برتر تن به شکست دادند تا یکی از بدترین هفته های فوتبالی تبریز را رقم بزنند.
تراکتورسازی با توجه به محرومیتی که گریبانگیرش شده، سطح توقعات طرفداران را تقلیل داده و بسیاری از هواداران دو آتیشه ی این تیم نیز به این امر واقف هستند که سرخ پوشان در این فصل روزهای سختی را تجربه خواهد کرد.
حضور گل محمدی جوان به همراه تنی چند از بازیکنان کم نام و نشان که به لطف همین محرومیت فرصت حضور در لیگ را پیدا کرده اند، بسیار مظلومانه پیش فصل را پشت سر گذاشته اند.
نمایش خوب آنان در اولین بازی و در گرمای کشنده ی اهواز مقابل استقلال این شهر، نظرها را به خود جلب کرد. رضایت هواداران از کیفیت بازی تیم محبوب شان باردیگر این نکته را به اثبات رساند که مردم آذربایجان فوتبال را بخوبی میفهمند و مثل کارشناسان خبره، در خصوص نوع بازی اظهارنظر می کنند.
گرچه تراکتور روی بدشانسی این بازی را واگذار کرد ولی بارقه امید را در دل میلیون ها هوادار این تیم زنده کرد.
شاید تقویت روحی و روانی بازیکنان کم تجربه این تیم به همراه تمرینات بهتر و بیشتر به ویژه در خط دروازه و میانی، افق روشن تری را پیش روی فوتبال تبریز ترسیم کند.
گسترش فولاد که به عنوان یکی از معدود تیم های خصوصی کشور (و به تعبیری تنها تیم خصوصی کشور) توانسته بود در چند سال اخیر روند رو به رشدی را طی کند امسال با یک سونامی غافلگیر کننده همه را متحیر کرد.
پس از استعفای مهندس سمندر، مهندس نصیرزاده زمام امور را در دست گرفت.
وی که هیچ سابقه مدیریتی در کارنامه ندارد و بیشتر به عنوان چهره ای تلویزیونی و مفسر قوانین فوتبال شهره بود، لوکا بوناچیچ را به عنوان سرمربی معرفی کرد تا پازل شگفتی ها تکمیل تر شود.
لوکا بیش از سه سال بود که از فوتبال ایران دور بود و ماموریت جوانگرایی و بومی گرایی را در حالی دریافت کرد که هیچ شناختی از جوانان نداشت!
همین عاملی شد تا بسیاری، نقش دلالان و ایجنت ها را در بستن تیم بیش از همه قلمداد کنند.
نمایش ضعیف و دور از ذهن آبی های تبریزی در اولین مسابقه بسیاری از هواداران و کارشناسان فوتبال را شگفت زده کرد.
این تیم هیچ برنامه یا تاکتیک مشخصی در زمین نداشت و ساق های لرزان و ضعیف بازیکنان این تیم نتیجه ای عجیب و شکستی تلخ را رقم زد تا نوک پیکان اتهامات به سوی مدیرعامل نشانه رود.
اما نصیرزاده در اقدامی تاکتیکی، چمن ورزشگاه را عامل شکست دانست تا بیش از پیش بر شگفتی ها بیافریند.
به راستی چه بر سر منظم ترین و حرفه ای ترین باشگاه تبریز (و حتی کشور) آمده است که اینگونه زمین و زمان به هم بافته می شوند تا شکست فنی را توجیهی غیر فنی کنند؟
گسترش روزهای بسیار سختی را پیش رو دارد و دستیابی به رده های تک رقمی در پایان فصل، می تواند رویایی شیرین و جذاب برای آبی های تبریز باشد.
* عادل جعفرموحد