در نشست خبری دبیر کل اتحادیه انجمن‌‌‌‌های اسلامی در تبریز مطرح شد: نیروسازی و جریان سازی برای نظام دو ماموریت اصلی این اتحادیه است/ اتحادیه هیچ نوع گرایش سیاسی ندارد

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور با بیان اینکه رویکرد اتحادیه در حوزه نیرو، زبده شناسی و زبده پروری است گفت: حدود ۱۱ هزار دبیرستان متوسطه تحت پوشش انجمن‌‌های اسلامی دانش آموزی قرار دارند. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) ، حامد علامتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که عصر امروز […]

image_pdfimage_print
حدود ۱۱هزار دبیرستان متوسطه تحت پوشش انجمن‌‌‌های اسلامی قرار دارند
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور با بیان اینکه رویکرد اتحادیه در حوزه نیرو، زبده شناسی و زبده پروری است گفت: حدود ۱۱ هزار دبیرستان متوسطه تحت پوشش انجمن‌‌های اسلامی دانش آموزی قرار دارند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) ، حامد علامتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که عصر امروز در تبریز برگزار شد، ضمن تشریح اهداف و فلسفه تشکیل این اتحادیه پاسخگوی سوالات خبرنگاران حاضر شد.

وی در ابدای سخنان خود با اشاره به تاریخچه تشکیل این اتحادیه اظهار داشت: انجمن‌‌‌های اسلامی دانش آموزان تشکلی خودجوش، مردمی، غیردولتی وحاکمیتی است که در سال ۱۳۵۸با تدبیر امام راحل و باهدف پاسداری از ارزش‌‌‌های انقلاب اسلامی تشکیل شده است، که البته استارت اولیه این اتحادیه از چند سال قبل از انقلاب همزمان با اوج گیری نهضت اسلامی ایران بوده است.

علامتی با بیان اینکه اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان یک تفکر راهبردی برای انقلاب بوده و در کنار نهادهای رسمی و غیر رسمی دیگر در حال فعالیت است تصریح کرد: مبانی تربیتی ما در اتحادیه، تربیت اسلامی و نوع نگاه تربیتی، حماسی است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی افزود: دو ماموریت اصلی برای ما تعریف شده است که اولین آن نیروسازی برای نظام بوده و ماموریت بعدی جریان سازی در مواقع خاص برای نظام جمهوری اسلامی است.

علامتی با اشاره به منظومه فکری و تربیتی و سیر محتوایی این اتحادیه گفت: رویکرد اتحادیه در حوزه نیرو، زبده شناسی و زبده پروری است و مبانی تربیتی ما، مبانی اسلامی و نوع نگاه تربیتی، حماسی است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی با بیان اینکه دانش آموزان متوسطه اول و دوم  جامعه هدف این اتحادیه هستند و برای دانش آموزان ابتدایی برنامه ای نداریم، گفت: نزدیک به پنجاه درصد مدارس کشور یعنی حدود ۱۱هزار دبیرستان متوسطه تحت پوشش انجمن های اسلامی قرار دارند که در سطح مدارس ۳۵۰۰ مدرسه متوسطه اول و۷۰۰۰ مدرسه مربوط به متوسطه دوم است.

وی افزود: در سال گذشته ۵۰۰ هزار دانش آموز عضو رسمی و فعال اتحادیه بودند و این بر اساس ثبت و استمرار فعالیت در سامانه اتحادیه است که تعداد دانش اموزان هسته اصلی نیز ۲۰هزار نفر است.

حامد علامتی در خصوص محورهای عملیاتی اتحادیه اذعان داشت: محورهای ما محور معنوی و معرفتی، مهارتی تشکیلاتی وعلمی درسی است و دانش آموزی که وارد چرخه انجمن اسلامی میشود فرد متعهد، متخصص، مسئولیت پذیر، با انگیزه و پرنشاط تربیت میشود تا بتواند مسئولیت های سنگین تر را در جامعه برعهده بگیرد و به نحو مطلوب اجرا کند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی، برنامه های تابستانی اوقات فراغت و  برنامه‌های ورزشی فرهنگی مختلف را از دیگر فعالیتهای این اتحادیه ذکر کرد و گفت: برنامه‌های اختصاصی طلایه داران فردا که مختص اردوهای دانش آموزی برای بیست هزار عضو هیئت های مرکزی است،  از برنامه های ویژه این اتحادیه در حوزه زبده پروری است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان،  برگزاری اردوهای جهادی را از دیگر فعالیتهای این اتحادیه بیان کرد و گفت: نوسازی و مرمت مدارس در مناطق محروم از اهداف اصلی اردوهای جهادی می باشد و در استان آذربایجان شرقی نیز این اردوهای جهادی در روستاهای اطراف ورزقان درحال برگزاری است.

وی بیان داشت: برنامه ویژه سال اقتصاد مقاومتی برای راهنمایی و ورود به عرصه اشتغال برای دانش آموز ان،  یادگیری یک مهارت جهت ورود به بازار کار ارائه میشود که متناسب بارشته دوره های متناسب گواهی بین المللی دریافت میکنند.

علامتی با بیان اینکه چهار تشکل دانش آموزی در آموزش پرورش داریم که اولین و قدیمی ترین آنها اتحادیه انجمن های اسلامی است که مصوب شورای انقلاب فرهنگی است،  گفت: نهاد دوم بسیج است که کاملا قانونی ومصوب مجلس است، سومین سازمان قانونی هلال احمر و نهاد چهارم سازمان دانش آموزی است.

وی با اشاره به فعالیت این اتحادیه زیر نظرمقام معظم رهبری افزود: وظایف هر چهار تشکل مجزا از هم می باشد که هلال احمر در بخش امدادی، بسیج در حوزه رزمی و فرهنگی و سازمان دانش آموزی در حوزه اجتماعی و  انجمن اسلامی هم در کار تربیتی دینی فعال هستند.

وی با اشاره به رابطه قوی وخوب بین بسیج و انجمن اسلامی، تشریح کرد: در دیداری با رهبری در سال گذشته ایشان اتحادیه انجمن های اسلامی وبسیج را دو نهاد امین مورد اعتماد خود نامیدند و به همین جهت نیز بین این دو نهاد تقسیم کارهایی صورت گرفته که به طور مثال در بحث راهیان نور بسیج متولی است و ما دانش آموز را معرفی میکنیم و یا درهیئت‌های دانش آموزی انصارالمهدی بالعکس.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در خصوص اینکه در این اتحادیه دانش آموزان در همه فرایند تاثیر گذار هستند تصریح کرد: دربعضی مواقع دانش آموزان تصمیم ساز و بعضی جاها تصمیم گیر هستند و در اتحادیه انجمن ها مهم ترین رکن مسئول انجمن و هیئت انجمن دانش آموزان هستند و قرارگاه‌‌‌های شورای مرکزی دبیرکل را انتخاب میکند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با تاکید بر اینکه هیچ نوع گرایش سیاسی نداریم  افزود: گرایش سیاسی ما انقلابی است و فقط زیر پرچم انقلاب هستیم .

وی در پاسخ به سوال اعتدال پرس درباره تشریح فعالیتهایی که اتحادیه در حوزه جریان سازی داشته است گفت: جریان سازی در موضوع روز قدس و راه اندازی  پویش مردمی  توسط دانش آموزان اتحادیه و یا در موضوع مسجد الاقصی و مسلمانان میانمار و نیز تشکیل باشگاه بین المللی دانش آموزان ضدصهیونیستی در فضای مجازی  و یا تجمع مقابل سازمان ملل در اعتراض به کشتارهای دانش آموزان یمنی از جمله اقدامات ما در حوزه جریان سازی بوده است.

حامد علامتی در خصوص بوجه این اتحادیه نیز ضمن تشکر از حمایتهای عالی وزارت آموزش و پرورش از این اتحادیه خاطرنشان کرد: هر چند نسبت به برنامه هایی که داشتیم بودجه خیلی کم است اما معتقدیم نباید وابسته به مسائل مالی باشیم و ضمنا نسبت به دیگر تشکل های دانش آموزی تفاوتی از نظر تخصیص بودجه نداریم.

انتهای خبر