مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌‌شرقی

عامل مسمومیت معلولین شبستری مشخص شد/ ورود دادستانی و پلیس آگاهی به پرونده فوت ۲ معلول

ارشدزاده از مشخص شدن عامل مسمومیت معلولین مرکز نگهداری شبستر خبر داد و گفت: نمونه‌‌ها جهت بررسی بیشتر به تهران ارسال شده است. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) محسن ارشد زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص نتایج آزمایشات سانحه مرگ دو معلول در مرکز نگهداری معلولین شبستر، بیان داشت: نتایج آزمایشات به طور کامل مشخص […]

image_pdfimage_print
ارشدزاده از مشخص شدن عامل مسمومیت معلولین مرکز نگهداری شبستر خبر داد و گفت: نمونه‌‌ها جهت بررسی بیشتر به تهران ارسال شده است.
عامل مسمومیت معلولین شبستری مشخص شد/ ورود دادستانی و پلیس آگاهی به پرونده فوت 2 معلول/ عمدی در کار نبوده است

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) محسن ارشد زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص نتایج آزمایشات سانحه مرگ دو معلول در مرکز نگهداری معلولین شبستر، بیان داشت: نتایج آزمایشات به طور کامل مشخص نشده ولی چیزی که پنجشنبه به ما اعلام شد همان مسمومیت غذایی هست و عامل آن باکتری بوده است اما اینکه منشا آن چه بوده برای مشخص شدن به آزمایشگاه مرجع تهران فرستاده شده است.

وی ادامه داد: این آلودگی می‌‌تواند از آب، غذا و سبزیجات باشد و بایستی دقیقا مشخص شود که منشا این باکتری چیست ولی مسمومیت غذایی با یک نوع باکتری در غذا تایید شده است و اما هنوز منشا این باکتری مشخص نشده و آخرین اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته در این حد می‌‌باشد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌‌شرقی درباره سهل انگاری مسئولین این مرکز نگهداری، اظهار داشت: سهل انگاری عمدی نبوده است، این باکتری در بدن تمام افراد وجود دارد و این مسمومیت شایع وجود دارد و هشتاد درصد مسمومیت‌‌ها مربوط به همین باکتری است.

وی توضیح داد: باید بدانیم منشا آن چیست، آیا غذایی باقی مانده و یا از سبزیجات و آب بوده و آیا در اثر بی‌‌دقتی بوده است یا خیر، برای همین هم نمونه‌‌ها به تهران فرستاده شده تا بدانیم آیا قصور و بی توجهی انجام شده است.

ارشد زاده با اشاره به ورود دادستانی و پزشکی قانونی به این پرونده خبر داد: در این موضوع هم دستگاه قضایی و پزشکی قانونی و هم پلیس آگاهی ورود کرده است و قبل از ما آن‌ها پیگیر هستند تا اگر قصوری صورت گرفته است برخورد قانونی صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: پرونده پلیسی و قضایی این سانحه مفتوح است و به دنبال دلیل این آن هستند و اگر سهل انگاری صورت گرفته باشد برخورد خواهد شد، فوتی‌‌ها را پزشکی قانونی کالبد شکافی کرده است قطعا اگر موردی باشد پرونده باز است و به اتهام متهمین رسیدگی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان درباره پیشگیری از مواردی از این دست نیز عنوان کرد: به مرکز بهداشت و شهرستان‌‌ها اعلام کرده‌‌ایم که به مجموعه ما و کارکنان شهرستان‌‌ها در خصوص رعایت موارد بهداشتی آموزش دهند و به تمام شهرستان‌‌ها اطلاعات کامل رعایت موارد بهداشتی و ایمنی بدهند که با رعایت و نظارت جلوی حوادث اینچنینی را بگیریم.

وی اذعان داشت: مجموعه ما با افرادی با شرایط سنی و جسمی متفاوت روبروست که سیستم ایمنی بدن آنها کمتر از افراد عادی است و در معرض آسیب قرار دارند بنابراین هر قدر آموزش و یادگیری بیشتر باشد قطعا پیشگیری و کنترل این موارد بهتر خواهد بود و در خود بهزیستی نیز آموزش‌‌های بهداشتی و نظارت بیشتری انجام خواهیم داد.

انتهای خبر