نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران استان: اصحاب رسانه معمار فکری جامعه هستند

حجت الاسلام آل هاشم گفت: اصحاب رسانه معمار فکری جامعه هستند که لغزش ‌آنها جامعه را دچار لغزش می‌کند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در نشست صمیمی با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: با مشکلات خبرنگاران از نزدیک آشنایی دارم زیرا خود چند سال در روابط عمومی ارتش بوده و چندین ماهنامه زیر نظر من چاپ می‌شود.

وی ادامه داد: خبرنگار و اهل قلم نسبت به سایر اعضای جامعه باید از هر جهت تقدم داشته باشند تا بتوانند مشکلات جامعه را با دقت منعکس نموده و به موقع اطلاع رسانی نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در کشور ما خبرنگار دارای شأن اجتماعی و مقام خاصی است و پاسداشت و تکریم جامعه‌ی خبری متعهد به آرمان های امام (ره)، انقلاب اسلامی و اهداف مقدس مقام معظم رهبری فرض و  ضروری است.

آل هاشم با بیان اینکه رسانه‌های گروهی در جوامع گسترش یافته و در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند، تصریح کرد: اخلاق رسانه‌ای نقطه‌ی تلاقی علم اخلاق و علم خبری است و بر این اساس خبرنگار باید حق مدار، عدالت خواه و مردمدار باشد.

امام جمعه مردم تبریز ادامه داد: خبرنگار باید برای جامعه خیرخواه بوده و در حرفه خود شجاعت و شرافت داشته باشد همچنین اصل پرهیز از فریبکاری و غوغاسالاری را همواره مد نظر قرار دهد.

ایشان با بیان اینکه اصحاب رسانه معمار فکری جامعه هستند، اذعان داشت: از جمله عواملی که اصحاب رسانه را از اخلاق و درستکاری دور می‌کند تکیه بر ظن و گمان به جای علم و یقین است.

‌آل‌هاشم با تاکید بر اینکه نباید هوای نفس مانع از انتشار خبر درست باشد اظهار کرد:  شتاب‌زدگی هم نباید مانع از انتشار خبر درست و دقیق شود است به ویژه در این شرایط کشوری که در مقطع حساس قرار داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طیفی از دشمنان در جبهه گسترده با تمامی امکانات در برابر نظام اسلامی ایستاده‌اند و امروز دغدغه اصلی مردم و مسئولان باید دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد گفت: خطرناک‌ترین تهدید امروز، تهدید گفتمانی و هویتی است چراکه آمریکا در کنار سیاست‌های فشار سیاسی و تحریم اقتصادی به سیاست براندازی ‌با تهدید گفتمانی و هویتی و تحریف آرمان‌های حضرت امام روی آورده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز خبرنگاران در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده دارند ابراز داشت: از هر چیزی که در جامعه شبهه ایجاد می‌کند باید دوری کرد و همه برای دفاع از انقلاب، اسلام و نظام تلاش کنیم.

فرمانده سپاه عاشورا عنوان کرد:

لزوم تقویت مطالبگری غیر محافظه کارانه در میان خبرنگاران

لزوم تقویت مطالبگری غیر محافظه کارانه در میان خبرنگاران/ احصاء مشکلات و مسائل مردم یکی از وظایف ذاتی اصحاب رسانه است

سردار غلام عسگر کریمیان نیز در این نشست با بیان اینکه ایجاد امید و آگاهی همانند افسران نظامی از وظایف ذاتی رسانه است، اذعان داشت: شما هماهنند افسرانی هستید که صلاح و مصلحت را تشخص می‌دهند و باید در این عرصه تیزهوش و مدبرانه‌تر عمل کنید.

فرمانده سپاه عاشورا  تصریح کرد: تمامی شما عزیزان نخبگان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… هستید و انتظار ما  این است که مطالبگری غیر محافظه کارانه باید در میان شما تقویت شود.

وی درخصوص داشتن دغدغه‌ی دین و اخلاق در بین خبرنگاران گفت و تاکید کرد: انصاف را نباید کنار گذاشت و با بی‌اخلاقی دین را حفظ کرد زیرا هرگونه شبهه میان شما باعث خواهد شد تا دشمنان از این فرصت برعلیه نظام استفاده کنند.

کریمیان با اشاره با اینکه برخ می‌گویند با گذشت این همه سال از شروع انقلاب، هنوز پیشرفتی حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: در عرض ۴۰ سال بیش از ۳۰۰ سال پیش رفته ایم هرچند که عدالت به مفهوم واقعی جاری و ساری نشده و محرومیت زدایی به طور کامل انجام نشده است.

وی با اشاره به رشادت‌های شهدای خبرنگار در زمان انقلاب و هشت سال دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: شهدای ما خون دادند تا ستون‌های انقلاب محکم‌تر شود ولی عده‌ای هنوز هم در حال تطهیر نظام فاسد و حلقه‌ به گوش شاهنشاهی در ایران هستند.

فرمانده سپاه عاشورا در خصوص استفاده و فرهنگ سازی در فضای مجازی، خاطر نشان ساخت: تلاش برای آرامش روانی و پیشگیری از نا امنی ذهنی باید در صدر اولویت‌ها قرار گیرد.

کریمیان با بیان اینکه  نگذاریم عده‌ای با بهانه و سوء استفاده عرصه را برای ناامنی‌های ذهنی فراهم کنند، افزود: یکی از وظایف مهم شما خبرنگاران آگاه سازی مردم است که شما خبرنگاران باید این وظیفه را به پایان برسانید.

فرمانده لشکر عاشورا با بیان اینکه ما همیشه جریان ساز بوده ایم و نباید در جریان‌های دیگر غرق شویم، عنوان کرد: احصاء مشکلات و مسائل مردم یکی از وظایف ذاتی اصحاب رسانه است، در تبریز ۲۰۱۸ تنها به خوبی ها توجه نکنیم باید به حاشیه نشین ها و باغملک‌ها هم توجه داشت.

وی با تاکید بر اینکه نادیده گرفتن حق محرومان ظلم است، اذعان داشت: خبرنگار نباید معامله گر باشد و در قبال اقدامات خبری انتظار بیجا داشته باشد، برخی اخلاق مناسب مدیریتی ندارند و اصحاب رسانه نباید فریب آنها دا بخورند.

سردار کریمیان با اشاره به اینکه خبرنگار نباید هویت خود را فدای مادی گرایی کند، خاطرنشان کرد: در فضای رسانه امروز فضای مجازی اثربخش‌ترین است و اگر نتوانیم نقش خود را ایفا کنیم عقب خواهیم ماند.