تجمع کارگران بلبرینگ سازی تبریز مقابل استانداری/ انتقاد فرماندار تبریز از تعلل وزارت صنعت و تجارت در پیگیری مشکلات کارخانه

رحیم شهرتی فر اظهار کرد: متاسفانه وزارت خانه مسئول که وزارت صنعت معدن و تجارت است برغم پیگیری های مسئولان استانی و شهرستان پیگیری مشکلات کارخانه را با تاخیر انجام داده است.

image_pdfimage_print

بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه بلبرینگ سازی در اعتراض به دریافت نکردن حقوق معوقه و مشکلات کارخانه صبح امروز برای چندمین بار طی سال جاری مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، کارگران معترض به ایرنا گفتند: زمانی وضعیت تولیدات این کارخانه بسیار خوب بود اما از وقتی که شرکت بلبرینگ سازی به نام خصوصی سازی و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ از مالکیت مدیریت دولتی خارج شد، کارفرمای خصوصی جایگزین نتوانست به تعهدات مالی خود عمل کند و در نتیجه این وضعیت به وجود آمده است.

فرماندار تبریز با تایید خبر تجمع امروز جمعی از کارگران بلبرینگ سازی تبریز مقابل فرمانداری گفت: کارگران بلبرینگ سازی به دلیل عدم فعالیت کارخانه و دریافت نکردن حقوق‌ و مزایا مقابل فرمانداری تجمع کردند تا مشکلات خود را اعلام کنند.

 رحیم شهرتی فر اظهار کرد: متاسفانه وزارت خانه مسئول که وزارت صنعت معدن و تجارت است برغم پیگیری های مسئولان استانی و شهرستان پیگیری مشکلات کارخانه را با تاخیر انجام داده است.

وی با تاکید اینکه نماینده وزارت عریض و طویل صنعت و معدن باید پاسخگوى مشکلات شرکت بلبرینگ باشد، گفت: اگر من فرماندار در زمینه رسیدگی به مشکلات بلبرینگ کوتاهى کرده ام در جلوی فرمانداری مرا دار بزنید.

وی ادامه داد: این کارخانه در دولت دهم به صورت غیر اصولی به شخص و اشخاصی فاقد اهلیت از طریق بانک صنعت و معدن واگذار شد و فردی که این کارخانه را تحویل گرفته، ناتوان از اداره آن است.

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه در نتیجه واگذاری به غیر اهل، کارخانه بلبرینگ سازی به عنوان واحدی در حال تولید و سوددهی با ورشکستگی مواجه شده است، گفت: موضوع از طرف کمیسیون کارگری شهرستان تبریز و استانداری بارها و بارها پیگیری شده و مقرر شده درخصوص تعیین تکلیف شرکت اقداماتی انجام شود.

وی با بیان اینکه از اداره صنعت و معدن به دلیل عدم اعتماد به سخنان مسئولین محلی گله مند هستیم، اضافه کرد: مقرر شده دستگاه متولی اقدام موثر انجام دهد تا مشکل کارگران حل شود.
شهرتی فر ادامه داد: شب عید بر اساس پیگیری هایی که انجام شد مشکلات آنها تا حدودی رفع شد، ولی متاسفانه مالک کارخانه بار دیگر به طور موثر در کارخانه نیافته و به عنوان مالک به دنبال حل مشکل نیست.

شهرتی فر همچنین گفت: احساس مى کنم برخی دست های پشت پرده باعث شدند که همزمان با ورود هیات خارجى، شما کارگران شعار و تکبیر سر دادید ولى مطمىن هستم که شما کارگران نمی دانستید

وی گفت: این شرکت کاملا خصوصی است و باید صاحب کارخانه پاسخگو شود، در مرحله بعد در صورت عدم توانایی مالک و ایجاد مشکلات، متولیان امر در این خصوص وارد عمل شده و اقدام خواهند کرد.

فرماندار تبریز با اعلام اینکه پرونده این شرکت در دستگاه قضایی است، افزود: دو هفته بیش در شورای تامین استان این موضوع بر عهده سیستم قضایی نهاده شد و باید با مدیر متخلف برخورد شود.

شرکت بلبرینگ ایران (IBC) در هشتم آبان ماه ۱۳۴۸ با مشارکت شرکت SKF سوئد، تأسیس شده است. این شرکت، بلبرینگ و رولر برینگ‌های مخروطی را براساس مشخصات ارائه شده توسط ISO (سازمان استاندارد جهانی) تولید می‌کند.

کارخانه شرکت با مساحت بیش از ۱۴ هکتار در شهر تبریز واقع شده و بالغ بر ۶٫۳ میلیون عدد از بلبرینگ و رولر برینگ‌ مخروطی و همچنین بالغ بر ۱۲میلیون عدد انواع ساچمه و رولرهای مخروطی در سایزهای مختلف تولید می‌کند. این کارخانه با پیشرفته‌ترین تکنیک‌های تولید با بهترین مشخصات کیفی و نظام کنترل کیفی بسیار قوی و دقیق تجهیز شده است و تمام تولیدات آن و دقت چرخشی برینگ‌های IBC مطابق استانداردهای جهانی می ‏باشد.

انتهای خبر