“رحیمی” انصراف داد؛ نجفی و شهرتی فر نیامدن/ انتخاب سرپرست قوت گرفت/هشدار استانداری درباره ضوابط انتخاب شهردار

 

در حالیکه بعد از کش و قوسهای فراوان و تاخیر نسبتا زیاد، ۸ نفر به عنوان کاندیدای رسمی و نهایی پست شهرداری تبریز از سوی منتخبان جدید شورا معرفی شده بودند، امروز یک نفر از آنان انصراف خود را اعلام کرد و دو نفر نیز به جلسه تشریح برنامه هایشان نیامدند تا باتوجه به عدم اتفاق نظر اعضاء شورا در انتخاب شهردار، احتمال انتخاب سرپرست برای شهرداری قوت بگیرد.
به گزارش اختصاصی اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، دومین نشست بررسی برنامه هشت کاندیدای شهرداری تبریز صبح امروز با حضور تمام منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز در حالی برگزار شد که قرار بود چهار نفر باقیمانده نیز برنامه های خود را ارایه دهند ولی همزمان با اعلام انصراف رحیمی یکی از این ۸ کاندیدا، اعلام شد نجفی نیز به علت حضور در تهران، در این جلسه حضور نخواهد یافت.

 

این گزارش حاکی است، روز گذشته به دلیل عدم حضور “رحیم شهرتی فر” فرماندار فعلی تبریز که در جمع کاندیداهای شهرداری تبریز قرار دارد سه نفر از برنامه های خود دفاع کردند و امروز هم سه نفر دیگر تلاش کردند با ارایه برنامه های خود نظر منتخبان مردم را جلب کنند.

دقایقی بعد از تشکیل جلسه امروز صبح اعلام شد، نجفی با ارسال نامه ای از عدم امکان حضور خود در این جلسه بدلیل شرکت در جلسه هیئت مدیره بانک شهر در تهران خبر داده است و  همزمان خبر رسید “علیرضا رحیمی”  با صدور بیانیه ای از کاندیداتوری شهرداری تبریز انصراف داده است.

صادق نجفی در این نامه‌‌ که خطاب به آجودان زاده دبیر شورای پنجم نوشته شده است، ضمن ارائه‌‌ی توضیح بابت عدم حضور(شرکت در جلسه هیئت مدیره بانک شهر در تهران)، آمادگی خود را برای ابقاء در شهرداری تبریز اعلام و ارائه برنامه‌‌هایشان را به زمانی دیگر موکول کرد.

در بخشی از بیانیه انصراف رحیمی نیز که خطاب به مردم تبریز نوشته شده آمده است:

“اینجانب بعنوان فرزند کوچک و عاشق تبریز و آذربایجان این افتخار را داشتم که از سوی تعداد قابل توجهی از اعضای محترم شورای شهر بعنوان کاندیدای پست شهرداری تبریز معرفی شوم که این مسئله نشان از بزرگواری و سعه صدر و وسعت دید این عزیزان و نیز اعتقاد به شعار جوانگرایی در مدیریت از سوی ایشان است.

… در مقطع کنونی با احترام به اعضای محترم شورا و سپاس از لطفی که تا این مرحله به بنده داشته اند و جهت حفظ انسجام و یکپارچگی اعضا  در انتخاب شهردار و ایجاد فرصت و ظرفیت جهت بهره گیری از تجربیات بزرگان، انصراف خود از کاندیداتوری شهرداری تبریز را اعلام می نمایم.”

با پیجیده شدن کلاف انتخاب شهردار و بر اساس اظهارات تعدادی از منتخبان شورا، اکثریت بر روی فرد خاصی به اتفاق نظر نرسیده‌‌اند و احتمالاً در جلسه‌‌ی عصر امروز منتخبان، یکی از معاونین شهردار فعلی تبریز به‌‌عنوان سرپرست تعیین خواهد شد.

انتخاب سرپرست شهرداری تبریز قطعی شد/ انتخاب شهردار فعلا منتفی است

رئیس سنی پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر تبریز از منتفی شدن گزینه نهایی شهرداری تبریز خبر داد.

محمد باقر بهشتی در این خصوص گفت: امروز آخرین جلسه بررسی برنامه های گزینه های شهرداری تبریز برگزار شد و بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مقرر گردید در جلسه عصر امروز منتخبان مردم در شورای شهر تبریز گزینه سرپرست از بین یکی از معاونان فعلی شهرداری نهایی شده و اعلام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از لحاظ قانونی نمی تواند شهر بدون شهردار بماند ؛ به صورت طبیعی یک نفر را به عنوان سرپرست معرفی خواهیم کرد.

بهشتی همچنین در پاسخ به این سئوال که عدم حضور رحیم شهرتی فر و صادق نجفی در جلسه تشریح برنامه های خود به معنای حذف آنان از گزینه های شهرداری تبریز است، اظهار داشت: در این خصوص هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

صادق زاده سخنگوی شورای شهر تبریز نیز تصریح کرد:طی امروز و دیروز با ۶ گزینه پیشنهادی شهرداری جلسه داشتیم که فردا پس از مراسم تحلیف، انتخاب شهردار یا سرپرست در تالار شورای شهر تبریز صورت خواهد گرفت.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، پروسه پیچیده انتخاب شهردار تبریز وقتی پیچیده تر می شود، که مدیرکل امور شورا و شهرداری های استانداری آذربایجان شرقی دیروز طی اطلاعیه ای هشدار داد، طبق قانون ضوابط انتخاب شهردار خصوصا “نوع و سطح مدرک تحصیلی و سوابق اجرایی مرتبط” می بایست حتما رعایت شود و در صورت مغایرت با این ضوابط، شهردار منتخب شوراها تایید نخواهد شد.

طبق شنیده ها بر اساس این اطلاعیه، احتمالا یکی دو گزینه منتخب شهرداری تبریز از گردونه رقابت حذف می شوند که البته باید منتظر واکنش منتخبان شورا در این خصوص شد.