۶ ماه انفصال از خدمت برای به کارگیری بازنشستگان/ سازمان بازرسی استان باید پیگیر مصوبه مجلس باشد

نماینده تبریز ابراز کرد: آماری از استان آذربایجان‌شرقی در خصوص به کارگیری افراد بازنشسته در دست نیست ولی با توجه به ضرورت این طرح، سازمان بازرسی استان باید قاطعانه در اجرایی‌سازی مصوبه مجلس عمل کنند.

image_pdfimage_print
نماینده تبریز در مجلس گفت: با توجه به مصوبه مجلس و ضرورت‌های اجرایی در نظر گرفته شده، اگر دستگاهی از افراد بازنشسته در مجموعه خود استفاده کند مجازات ۶ ماه انفصال از خدمت برای آنها در نظر گرفته شده که این یک مجازات سنگین برای دستگاه‌های مربوطه است.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، احمدعلیرضا بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: با توجه به مصوبه مجلس و ضرورت‌های اجرایی در نظر گرفته شده مبنی بر اینکه اگر دستگاهی از افراد بازنشسته در مجموعه خود استفاده کند، مجازات ۶ ماه انفصال از خدمت برای آنها در نظر گرفته خواهد شد، این یک مجازات سنگین برای دستگاه‌های متخلف است.

وی افزود: با مجازات در نظر گرفته شده، گمان نمی‌کنم دستگاهی اقدام به انجام چنین ریسکی کند و در مجموعه خود از عناصر بازنشسته بهره‌مند شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس با تاکید به اینکه باید مصوبه مجلس در رابطه با عدم به کارگیری کارمندان بازنشسته به صورت منطقی پیش رود، تصریح کرد: باید شرایط مطلوب جهت حضور جوانان را در فرصت‌های مدیریتی فراهم کنیم زیرا این جوانان به واسطه به کارگیری مدیران و کارمندان بازنشسته فرصت‌های زیادی را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته جوانان نیز باید همت کرده و توانایی و ظرفیت خود را به خوبی نشان دهند تا در همه مراحل این اعتمادسازی گسترش یابد و مقامات و مسؤولان پی به شایستگی آنها ببرند.

بیگی با اشاره به اینکه البته برخی تبصره و استثناها در به کارگیری افراد بازنشسته وجود دارد که با آن تبصره می‌توان از افرادی که از سن بازنشستگی خود عدول کرده‌اند، در پست‌ها استفاده کرد، افزود: این بند و تبصره نیز شامل اندک افراد است و تعداد این نفرات نیز در کشور قلیل بوده و به قدری نیست که مشکل‌ساز باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه استفاده از عناصر بازنشسته در دستگاه‌ها به قدری فراگیر و عمومی شده که جوانان را با یأس و ناامیدی همراه کرده است، ادامه داد: استفاده از نسل بازنشسته به جای نسل جوان کارگزارن جمهوری اسلامی یک اقدام غیرمنطقی بوده که با مصوبه مجلس و تبیین برخی ضرورت‌ها برای اجرایی‌سازی آن فضا برای جوانان فراهم می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: آماری از استان آذربایجان‌شرقی در خصوص به کارگیری افراد بازنشسته ندارم ولی با توجه به ضرورت این طرح، سازمان بازرسی کل کشور و به تبع آن سازمان بازرسی استان باید قاطعانه در اجرایی‌سازی مصوبه مجلس عمل کنند.

انتهای خبر