آخرین خبرها از زلزله کرمانشاه و آمار مصدومان و جانباختگان +عکس

عمق این فاجعه در استان کرمانشاه بوده که صدها کشته به همراه داشته است. این زلزله در برخی استانهای همجوار همچون ایلام نیز تلفات جانی داشته است که آخرین امار ارائه شده تا این لحظه

image_pdfimage_print

در پی وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری شب گذشته در مناطق غربی کشور که در بسیاری از استانهای غربی و حتی مرکزی کشور نیز احساس شد، چند صد نفر کشته شده و چند هزار تن دیگر مجروح شدند که با توجه به ادامه جستجو و آواربرداری خصوصا در مناطق دورافتاده روستایی، هنوز این آمارها نهایی نشده است

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، عمق این فاجعه در استان کرمانشاه بوده که صدها کشته به همراه داشته است. این زلزله در برخی استانهای همجوار همچون ایلام نیز تلفات جانی داشته است که آخرین امار ارائه شده تا این لحظه(ساعت ۱۴دوشنبه) طبق اعلام سعیدی سخنگوی ستاد مدیریت بحران، آمار جانباختگان  به ۳۳۶ نفر رسید و بیش از دو هزار و ۵۳۰ نفر زخمی شده اند.

فرماندار سرپل‌ذهاب هم گفت : ۲۴۳ نفر فقط در شهرستان سرپل‌ذهاب جان خود را از دست داده‌اند/جماران

در پی این حادثه بزرگ و تلخ، مقام معظم رهبری با صدور پیام تسلیتی خواستار بسج همه امکانات نهادهای نظامی و دولتی برای امدادرسانی شدند. همچنین رئیس جمهور و دیگر مسئولین نهادهای مختلف با صدور پیام و دستور فوری بر پیگیری سریع کمک به زلزله زدگان تاکید کردند. برخی مسئولین همچون وزیر کشور و فرماندهان سپاه و ارتش در منطقه زلزله زده حضوریافتند.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه از وقوع حدود ۹۴ پس لرزه از شب گذشته تاکنون خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که زلزله اصلی همان زلزله ۷٫۳ ریشتری شب گذشته (۲۱ آبان) بوده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، ‌فرهاد فروزی با اشاره به زمین لرزه بزرگ ۷٫۳ ریشتری شب گذشته ازگله، اظهار کرد: این زمین لرزه ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه رخ داد.

وی افزود: از آن زمان تا ساعت شش و ۴۴ دقیقه صبح امروز(۲۲ آبان) حدود ۹۴ پس لرزه داشتیم که اکثر آنها در همان منطقه ازگله بوده است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه از این پس لرزه‌ها ۱۲ مورد آن بالای چهار ریشتر بوده و در کرمانشاه احساس شده است، تاکید کرد: بزرگترین پس لرزه‌ای که تاکنون داشتیم ۴٫۶ ریشتر و در ازگله بوده است.

فروزی عنوان کرد: اگرچه کانون اصلی این زمین لرزه در ازگله بوده، اما این لرزش گسل‌های منطقه را تحت تاثیر قرار داده و شاهد لرزش‌هایی در سرپل ذهاب، قصرشیرین، پاوه و … هستیم.

وی از روند کاهشی پس لرزه‌ها از نظر بزرگی و دامنه خبر داد و یادآوری کرد: با این وجود به احتمال زیاد زلزله اصلی و بزرگ همان زلزله ۷٫۳ ریشتری دیشب بوده است.

در تصاویر زیر مصدومان و جانباختگان زلزله در کرمانشاه را مشاهده می کنید.

انتهای خبر