پایان مهلت ترک پست مدیران بازنشسته دولتی/ گل‌‌زنی مدیران ادارات آذربایجان‌‌شرقی در آفساید و وقت اضافه!

در برخی سازمان‌‌ها مدیران و معاونینی بر سرکارند که سال‌‌ها پیش باید عرصه فعالیت دولتی را به دلیل بازنشستگی کنار می‌‌گذاشتند

image_pdfimage_print
گل‌‌زنی مدیران ادارات آذربایجان‌‌شرقی در آفساید و وقت اضافه!/ پشت میزنشینان بازنشسته از صندلی ریاست دل خواهند کند؟
در حالی که ده روزی از مهلت قانونی ترک پست توسط مدیران بازنشسته دولتی گذشته است برخی از مدیران همچنان صندلی ریاست را خوش دارند و تمایلی برای ترک پست غیرقانونی‌شان ندارند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از آناج، با حکم رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و تذکر روز گذشته قاضی سراج مبنی بر اینکه به کارگیری بازنشستگان در ادارات دولتی تخلف محسوب می‌شود وضعیت برخی مسئولین سازمان‌‌‌‌‌‌ها در استان به حالت هشدار رسیده است.

مدیرانی که چند سالی بیشتر از پایان دوران بازنستگی‌شان نیز از بیت المال حقوق گرفته‌‌اند اما هنوز از صندلی ریاست شان دل نکنده‌‌اند تا جا را برای کسانی که سال‌‌ها پشت سر آنها باقی مانده‌‌اند باز کنند، زنگ هشدار کنار رفتن از پست‌‌هایشان را شنیده‌‌اند.

تخطی از قانون در برخی سازمان‌‌ها و ادارات محرز است و مدیران زیادی باید عرصه مدیریت را برای جوان‌‌تر ها باز کنند اما علی الظاهر دوران شیرین ریاست به اندازه‌‌ای به مذاق آنان خوش آمده که به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا مبادا از صندلی ریاست کنار بروند و پست و مقامی که در چند سال گذشته به صورت غیر قانونی داشته‌‌اند را از دست دهند.

صراحت قانون در خصوص عدم به کارگیری بازنشستگان امری آشکار است که با دستور اخیر روحانی برای ممنوعیت به کارگیری کسانی که دوران بازنشستگی‌‌شان را به سر می‌برند اجتناب ناپذیر می‌شود. مساله‌‌ای که در استان ما به یکی از بحران‌‌ها تبدیل شده است، بحران قحط الرجال مدیران!

در حالی که سال‌‌هاست خواسته مردم و وعده مسئولین جوانگرایی در سازمان‌‌ها و ادارات است اما آذربایجان‌‌شرقی از این وعده‌‌ها بی‌‌بهره بوده است و در برخی سازمان‌‌ها مدیران و معاونینی بر سرکارند که سال‌‌ها پیش باید عرصه فعالیت دولتی را به دلیل بازنشستگی کنار می‌‌گذاشتند و جا را برای جوان‌‌ترها باز می‌گذاشتند اما چنین اتفاقی تا به امروز رخ نداده است.

ده روز از مهلت قانونی مدیران بازنشسته برای ترک پستشان گذشته است اما همچنان خبری از استعفا یا جابجایی به گوش نمی‌رسد و ظاهرا برخی‌‌ها بر این باورند که تیغ قانون برای مجازاتشان از تخطی قانون چندان برنده نیست که این چنین به قانون پشت پا می‌زنند و بر صندلی مدیریتشان تکیه زده‌‌اند.

برخی از این مدیران ممکن است در وانفسای خبر رفتنشان دست به انتصاب هایی بزنند اما باید بدانند کسانی که خودشان پست شان ده روزی است غیرقانونی شده است دیگر حق انتخاب و انتصاب ندارند و بدون شک کسانی هم که منصوب می‌کنند جایگاهشان قانونی نخواهد بود.

البته برخی وزرا و مدیران در پایتخت حکم برکناری کسانی را که در دوره بازنشستگی‌شان علی رغم ممنوعیت قانونی بر سرکار آمده بودند را صادر کرده‌‌اند اما این اجرای قانون همچنان پایش به آذربایجان‌‌‌شرقی باز نشده است و مدیران بازنشسته همچنان بر صندلی رفیع ریاست تکیه زده‌‌اند.

روزهای آینده را باید نظاره گر باشیم تا ببینیم این مشکل که به نوعی سوءاستفاده یا هدر رفت بیت المال نیز محسوب می‌شود حل خواهد شد و مدیران جوان و لایق بر سرکار خواهند آمد و یا برخی‌‌ها با لابی‌‌گری خود را بالاتر از قانون قرار خواهند داد و با استفاده از هر حربه‌‌ای بر صندلی ریاستشان باقی خواهند ماند.

انتهای خبر