تعویق مراسم آغاز رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ به نوروز/ فرصت را از دست داده ایم!

 

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: افتتاح رسمی رویداد تاریخی تبریز ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی با حضور رئیس جمهور کلید می خورد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، علی اصغر مونسان امروز در ستاد استانی رویداد تاریخی تبریز ۲۰۱۸ در استانداری آذربایجان شرقی افزود: در موضوع تبریز ۲۰۱۸، زمان زیادی را از دست داده ایم؛ در همه جا اقدامات قبل و بعد انجام می دهند، ما باید پیش از این اقداماتی را انجام داده و حالا گزارش اجرای آنها را ارایه می دادیم، هم اکنون فرصت را از دست دادیم اما امکان جبران داریم .

وی با بیان اینکه این رویداد متعلق به استان نیست افزود: این رویدادی ملی است و باید تلاش ها دوچندان شود.

مونسان با اشاره به جلسه شب گذشته این ستاد با معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: دیروز جلسه خوبی با معاون اول رئیس جمهوری داشتیم و به جمع بندی خوبی هم رسیدیم.

وی اضافه کرد: ربط دادن پروژه های عمرانی معمول به این رویداد  تاریخی اجحاف بزرگی  است، چراکه بسیاری از پروژه ها لازمه شهر است و ربطی به این رویداد ندارد.

مونسان تصریح کرد: در بحث گردشگری مهم ترین موضوع معرفی صحیح و در خور ظرفیت ها است، اگردر این موضوع هنوز درپله اول قرار داریم دلیل آن عدم معرفی صحیح جاذبه های گردشگری است، به نظر می آید باید تمام بخش های شهری بسیج شده و این رویداد را به موجی زنده تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها باید برای این رویداد در تمام استان ها متحد شوند و ظرفیت های تبریز را نمایان کنند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: ارتقای فرهنگ شهری، تغییر فضای شهری به گردشگر پذیری از مهم ترین اقداماتی است که باید عملی شوند.

وی ادامه داد: آنچه در تهران تصمیم گرفته شد از همان اوایل اجرایی خواهد شد اما اصلی ترین افتتاح با حضور رئیس جمهوری در ایام عید خواهد بود.

مونسان در ادامه به ضرورت تغییر کاربری خانه های تاریخی متعدد موجود در تبریز اشاره کرد و افزود: باید به سرعت این خانه ها تغییر کاربری داده شوند و به حوزه گردشگری تبدیل شوند.

  • گفتنی است، پیش از این قرار بود مراسم رسمی آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ در دی ماه و همزمان با آغاز سال ۲۰۱۸ باشد و مسئولان سابق استان درخواست تعویق این مراسم به عید نوروز داشتند که این درخواست مورد اعتراض شدید خانم احمدی پور رئیس قبلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور قرار گرفته و رد شده بود.