حاشیه های تودیع شهردار سابق تبریز

گلایه های نجفی در ‌آیین معارفه شهردار جدید تبریز/ روال نادرستی است که گذشتگان را فقط تخریب کنیم!

نجفی گفت: انتظار داشتم کلیپی که در این مراسم پخش می‌شود از خدمات صورت گرفته چهار سال گذشته باشد اما همیشه کسی هستیم که رفتگان را تخریب می‌کنیم و کسانی که آمده‌اند را مورد استقبال قرار می‌دهیم

image_pdfimage_print
روال نادرستی است که گذشتگان را فقط تخریب کنیم!/ به هیچ طیف سیاسی گرایش ندارم/ هزینه پنج میلیاردی برای عاری ساختن شهر از معتاد متجاهر
شهردار سابق کلانشهر تبریز گفت: اینکه کارکرد گذشتگان را تخریب کنیم رویه‌ی نادرستی است که متاسفانه در انتظار همه مسئولان قرار دارد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، صادق نجفی عصر امروز در آیین معارفه رسمی شهردار کلانشهر تبریز که در مجتمع فرهنگی تفریحی پتروشیمی برگزار شد، با اشاره به کلیپ پخش شده اظهار داشت: انتظار داشتم کلیپی که در این مراسم پخش می‌شود از خدمات صورت گرفته چهار سال گذشته باشد اما همیشه کسی هستیم که رفتگان را تخریب می‌کنیم و کسانی که آمده‌اند را مورد استقبال قرار می‌دهیم، اما منطق حکم می‌کند با مسائل واقعی‌تر برخورد کنیم.

نجفی که چند روزی است سمت مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور را عهده دار شده است افزود: معمولا رسم است با مسوولی که رفته با کم لطفی و نقادی مطلق برخورد می‌شود و مدیر جدید مورد استقبال است و قطعا مدیر جدید هم در پایان دوران خدمت خود به همین کم لطفی‌ها دچار می‌شود؛ این اتفاق برای آقایان شهین باهر و اکبرنژاد هم رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مردم تبریز را زمان‌شناس معرفی می‌کنند، افزود: در چهار سال گذشته با تمام وجود برای مردم شهر کار کردیم و افتخار می‌کنم که در این مدت نام تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان و پایتخت گردشگری جهان اسلام مطرح شد.

نجفی با بیان اینکه اشتباهات در همه دوره‌های شوراهای شهر وجود داشت، ادامه داد: شورای چهارم به عنوان بی‌نظیرترین شوراهای شهر بود که خدمات بزرگی را برای شهر تبریز به انجام رساند؛ به هر حال امید است قدرتی که شورا و شهردار جدید دارند، کارهای مربوط به تبریز ۲۰۱۸ به سرعت پیش رود.

نجفی در اظهاراتی معنادار گفت: بنا ندارم از آقای شهین باهر زیاد تعریف کنم تا خدای نکرده به مشکل نخورد.

وی خود را مبرا از طیف‌های سیاسی دانسته و تاکید کرد: اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی نیستم بلکه تنها هدفم خدمت به نظام است زیرا شیشه عمر من نظام جمهوری اسلامی است.

شهردار پیشین تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده در دوران مدیریتی، تصریح کرد: این افتخار را داشتم که برای نخستین بار به عنوان نماینده شهرهای ایران برای رهبران شهری در میلان و سازمان ملل صحبت کنم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور گفت: هر جا بتوانم به نظام کمک کنم حاضرم؛ مردم تبریز به یاد داشته باشند برای اولین بار شهردارشان نماینده شهرداران کشور شد؛ برای اولین بار در نیورک برای رهبران شهری جهان و در میلان ایتالیا برای شهرداران شهرهای های متروپلیس صحبت کرد؛ این انتظار از شهردار تبریز است.

این مسوول سابق شهر تبریز یادآور شد: برای بازیابی جایگاه و شان تبریز را تا حدودی موفق بوده‌ایم و امروز ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ با حضور معاون رئیس جمهور تشکیل می‌یابد و دوست داریم مردم تبریز در رفاه و آسایش و افتخار زندگی کنند.

نجفی با بیان اینکه در ترلان دره سی ۷۰۰ معتاد امنیت جامعه را تهدید می‌کردند که با همکاری دستگاه‌ها و صرف ۵ میلیارد تومان مرکز ماده ۱۶ را احداث کردیم تا تبریز به شهر بدون معتاد متجاهر تبدیل شود.

شهردار پیشین تبریز با اشاره به بحث بودجه‌های شهرداری، خاطرنشان  کرد: حدود ۸ هزار میلیارد در این چهار ساله درآمد داشتیم و هزینه کردیم؛ تا سال ۹۲ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان دولت و  ۱۴۰ میلیارد هم شهرداری به مترو کمک کرده بود، اما در چهار سال گذشته حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان شهرداری تبریز با مصوبه شورا به مترو هزینه کرده که تا میدان توسعه یابد.
وی گفت: ۴۶۰ اتوبوس وارد شهر کردیم که ۲۰ مورد برقی است و حدود ۳ هزار و ۷۰۰ تاکسی جدید به شهر تزریق شد.

نجفی در پایان گفت: در مورد شهرداری شایعات زیادی منتشر می‌شود؛ اما کارکنان شهرداری همه مخلص و تلاشگر هستند.

انتهای خبر