صاحبان بیلبوردهای تبلیغاتی در شورا نفوذ دارند/ لایحه ممنوعیت نصب بنر را تصویب کردند تا سود گردانندگان بازار سیاه زیاد شود

در این شهر چاپخانه‌‌های بنر با سرمایه‌‌گذاری‌‌های کلان و خرید دستگاه‌‌های گران قیمت برای خود و چندین نفر اشتغال‌‌زایی کرده‌‌‌‌اند و با ادامه این رویه قطعا آنان متضرر می‌‌شوند.

image_pdfimage_print
محرم محمدزاده گفت: در ظاهر به‌نام محیط زیست نصب بنر را بدون در نظر گرفتن جایگزین ممنوع کردند اما در باطن سود صاحبان بیلبوردهای تبلیغاتی تضمین شد تا قیمت‌‌ها را چندین برابر کنند.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، عضو هیئت رئیسه‌‌ی شورای پنجم تبریز با اشاره به مصوبه‌‌ی شورای شهر تبریز مبنی‌بر ممنوعیت نصبت بنر در سطح شهر، ابراز داشت: وقتی به مردم می‌‌گوییم اینجا آشغال نریزید، باید یک جایگزینی برای آن پیدا و محلی را جهت دفع زباله‌‌ها اختصاص دهیم، بنابراین هنگام تصویب لایحه ممنوعیت نصب بنر نیز باید جایگزینی برای آن در نظر گرفته می‌‌شد.

وی خاطرنشان ساخت: بنده آن زمان نیز این نکات را گوشزد کردم اما توجهی نشد و در نهایت لایحه را به تصویب رساندند، حال در مناسبت‌‌های مذهبی و ملی که چهره‌‌ی شهر باید رنگ و بوی آن‌‌ها را به خود بگیرد، مردم چه کنند؟

عضو هیئت رئیسه‌‌ی شورای پنجم تبریز با بیان اینکه ممنوعیت نصب بنر را با توجیه پیامدهای محیط زیستی قانون کردند و ما نیز قبول کردیم، توضیح داد: در شهر مشهد نیز بنر به ندرت نصب می‌‌کنند اما به‌‌جای آن از نوشته‌‌های پارچه‌‌ای استفاده می‌‌شود و با طراحی‌‌های نوین و زیباسازی پارچه‌‌ها می‌‌توان آن را جایگزین بنرها کرد.

وی متذکر شد: در این شهر چاپخانه‌‌های بنر با سرمایه‌‌گذاری‌‌های کلان و خرید دستگاه‌‌های گران قیمت برای خود و چندین نفر اشتغال‌‌زایی کرده‌‌‌‌اند و با ادامه این رویه قطعا آنان متضرر می‌‌شوند.

خزانه‌‌دار شورای شهر تبریز با اشاره به نصب پارچه‌‌های بزرگ در سایر کلان‌‌شهرهای جهان، تصریح کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته پارچه‌‌های بزرگی را به اندازه ساختمان‌‌ها در مناسبت‌‌های ملی و مذهبی نصب می‌‌نمایند و ما نیز می‌‌توانیم این طرح را در تبریز اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم واگذاری بیلبوردهای شهری از بخش خصوصی به شهرداری، اذعان داشت: متاسفانه صاحبان این بیلبوردها در شورا نفوذ دارند و به واسطه‌‌ی ممنوعیت نصب بنر سود این افراد چندین برابر شده است و در این ایام برای خود بازار سیاه درست کرده‌‌اند.

محمدزاده خواستار شفاف‌‌سازی شهرداری در این باره شد و با اصرار بر شناسنامه‌‌دار کردن بیلبوردهای شهری، عنوان کرد: در مشهد بیلبوردها شناسنامه دارند و به پایگاه‌‌های تبلیغاتی نیز به صورت آنلاین از ساعت رزو تبلیغات و مبلغ آن مطلع می‌‌شوند اما در تبریز این تابلوها در ظاهر متعلق به افراد عادی است اما در باطن اشخاص ذی‌‌نفوذ صاحب آن‌‌ها هستند و قیمت‌‌ها را ۱۰ برابر کرده‌‌‌‌‌‌اند.

انتهای خبر