تاکید بر اهمیت استراتژیک تکمیل خط ترانزیت ریلی استان و پیگیری تبدیل استان به هاب بین المللی ترانزیت در سفر رییس جمهور


سردبیر اعتدال پرس در حاشیه نشست خبری استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار پیگیری جدی طرح ترانزیت ریلی استان شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمدزاده علمداری سردبیر اعتدال پرس در این نشست در گفتگوی ویژه با استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت استراتژیک تکمیل خط ترانزیت ریلی استان، از مسئولان استان خواست طرح تبدیل استان و منطقه آزاد ارس به هاب بین المللی ترانزیت را در سفر پیش روی رییس جمهور به تبریز، پیگیری جدی قرار دهند.

محمدزاده علمداری گفت: موقعیت ممتاز استان در قرارگیری در چهارراه ترانزیت ریلی شرق و جنوب شرق آسیا با حوزه قفقاز و غرب اروپا و مزیت های اقتصادی استثنایی حاصل از تکمیل این حلقه منفصل برای استان(با درآمد سالانه چند میلیارد) که معطل احداث قطعه منفصل کوچک مابین جلفا و باکو است، اهمیت ویژه این طرح را بیش از هر پروژه استانی دیگری مهم جلوه می کند.

استاندار در پاسخ ضمن تایید اهمیت تکمیل این حلقه ترانزیتی گفت: طرح مطالعاتی این طرح به پایان رسیده و برای احداث قطعه ریلی حدفاصل جلفا_اصلاندوز که ۲۰۲ کیلومتر می باشد، ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار نیاز است و در حال حاضر دنبال پیدا کردن سرمایه گذار خارجی برای آن هستیم.

سردبیر اعتدال پرس در ادامه، پیشنهاد تامین این هزینه از سوی کنسرسیوم های بانکی کشور و یا صندوق ذخیره ارزی با اذن مقام معظم رهبری را داد که استاندار گفت تمام این گزینه ها در دست بررسی است.