کناره گیری ۱۷۰۰ مدیر دولتی ارشد و میانی تا 2 ماه

? فوری/ مجلس با رای ۸۰درصدی به قانون منع بکارگیری بازنشستگان رای داد

از آنجاکه اجرای این قانون موجب تغییرات مدیریتی گسترده ای می شود، اعتدال پرس اسامی مدیران مشمول این قانون در استان را اخذ و به اطلاع عموم می رساند.

image_pdfimage_print

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه، ۲ مرداد، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اکثریت آراء تصویب کردند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان ملت با اکثریت آرا به طرح منع به کار گیری بازنشستگان در دستگاه اجرایی رای دادند. مقاماتی که از این قانون مستثنی می‌شوند عبارتند از روسای سه قوا و معاون اول ، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا و نمایندگان مجلس و معاونان رئیس‌جمهور که می ‌توانند در دستگاه های اجرایی فعالیت کنند.

از ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن علنی امروز ۱۹۴ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع تصویب شد.

❇️ماده واحده- تبصره (۱) ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۲۰/۲/۱۳۹۵ به شرح ذیل اصلاح می شود:

تبصره ۱- به کارگیری بازنشستگان در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و (ج) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفاً در دستگاه متبوع خود مجاز است. بکارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد (۱%) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزاتخانه مذکور مجاز می‌باشد.

❇️دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری، جانبازان بالای پنجاه درصد (۵۰%)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندا شهدا از شمول این قانون مستثنی می باشند.

❇️دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت شصت روز از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون آن دسته از افرادی را که برخلاف مفاد این قانون به کار گرفته شده‌اند، از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند. افراد مذکور نیز باید در مهلت قانونی، از سمت و پست خود کناره‌گیری کنند. پرداخت هرگونه وجه پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

  • گزارش اعتدال پرس حاکی است، پیش از این نیز قوانینی برای ممنوعیت اشتغال بازنشستگان در نهادهای دولتی تصویب شده بود اما با قرار دادن تبصره های مختلف، دایره شمول افراد بازنشسته را بسیار محدود کرده و برخی از سمت­ها از آن استثنا شده بود که از جمله آنها، وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران، معاونان وزرا، معاونان استاندار، سفرا و مدیران نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی بودند. اما نمایندگان این دفعه استثنائات این قانون را به حداقل ممکن رسانده اند و غیر از فرماندهان نظامی و وزرا و نمایندگان و جانبازان بالای ۵۰درصد و فرزندان شهدا و آزادگان سه سال به بالا، همه باید کناره گیری کنند. حتی استانداران و سفرا و معاونین وزیر و مدیران کل استان و معاونین استاندار و شهرداران و مدیران مناطق آزاد و هیئت مدیره ها و حتی نظامی های شاغل در دستگاههای دیگر

همچنین به گزارش ایسنا، همزمان با تصویب «اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان»، دو نماینده مجلس خبر دادند که در صورت تأیید این مصوبه از سوی شورای نگهبان، حدود ۱۷۰۰ مدیر دولتی از جمله ۱۷ استاندار، ۸۰ معاون استاندار باید سمت خود را ترک کنند.

بر اساس مصوبه روز سه‌شنبه مجلس اما استانداران، معاونان وزرا و استانداران و سفرا از این قانون استثنا نیستند.

در این زمینه فرید موسوی، نماینده تهران در مجلس، گفت که پس از اجرای این قانون باید ۱۶۹۰ مدیر دولتی سمت خود را ترک کنند.

همچنین به گفته حسین مقصودی نماینده سبزوار، پس از تأیید این مصوبه توسط شورای نگهبان، حدود ۱۷ استاندار و ۸۰ معاون استاندار باید از سمت‌­های خود کناره‌گیری کنند.

در همین حال طیبه سیاوشی نماینده تهران، نیز گفت که این قانون شامل شهرداران نیز می‌شود.

از آنجاییکه اجرای این قانون موجب تغییرات مدیریتی گسترده ای می شود، پایگاه خبری اعتدال پرس بزودی اسامی مدیران مشمول این قانون در استان آذربایجان شرقی را اخذ و جهت اطلاع عموم منتشر می کند.

انتهای خبر