اولین جلسه فصلی حوزه استانی گردشگری مجمع توسعه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

اولین جلسه فصلی حوزه استانی توریسم و گردشگری مجمع تعامل توسعه استان با شرکت دبیران حوزه گردشگری شهرستانها و دکتر نیکبخت رئیس مجامع تعامل توسعه آذربایجان‌شرقی به ریاست دبیر حوزه خانم دکتر کبیری برگزار شد.

image_pdfimage_print

اولین جلسه فصلی حوزه استانی توریسم و گردشگری مجمع تعامل توسعه استان با شرکت دبیران حوزه گردشگری شهرستانها و دکتر نیکبخت رئیس مجامع تعامل توسعه آذربایجان‌شرقی به ریاست دبیر حوزه خانم دکتر کبیری در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، در این نشست که جمعی از صاحبنظران و فعالان استانی این عرصه و نمایندگان دستگاههای اجرائی مربوطه نیز حضور داشتند  در ابتدا دکتر کبیری ضمن گزارش اقدامات این حوزه از بدو تشکیل و برنامه های آتی این جمع برای توسعه گردشگری در استان، درخصوص چگونگی تعامل صاحبنظران این حوزه سخنانی ایراد کردند.

در ادامه، دکتر نیکبخت رئیس مجامع تعامل توسعه آذربایجان‌شرقی، به ضرورت و فلسفه تشکیل مجامع توسعه و بالاخص حوزه گردشگری و توریسم در جهت امکان برنامه ریزی و اقدامات اجرائی منطبق با شرایط خواسته های هر منطقه اشاره کرده و ابراز اطمینان کردند که با توجه به طراحی ساختاری و ارتباطی صورت گرفته، توجه کافی به ضمانت اجرائی و موفقیت برنامه های پیشنهادی با لحاظ هم خوانی با برنامه های استانی و کشوری و هم افزائی سایر حوزه ها بشرط پیگیری و باور و ایمان صاحبنظران صورت پذیرفته است.

وی به دو نکته حرکت در محور ایجاد توسعه و کار در محدوده جغرافیائی استان تاکید نموده و با اشاره به جایگاه و اهمیت حوزه برای ایجاد روند توسعه در استان، بر اهمیت نظم و برنامه ریزی دبیران در فعالیتهای پیش رو تاکید کردند.

در ادامه حاضرین به بحث و تبادل نظر در ارتباط با موضوعات مختلف شکل گیری و ارتباطات حوزه استانی و شهرستانی پرداخته و درخصوص ادامه موفق فعالیت های این حوزه گردشگری، بحث و بررسی شد.

گفتنی است، مجمع تعامل توسعه استان با زیرشاخه های شهرستانی و حوزه بندی بخش های تخصصی ۱۸ گانه در راستای بهره مندی از ظرفیت فکری صاحبنظران حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان و  هم اندیشی و تعامل نزدیک و برنامه ریزی شده بین نخبگان و مسئولین شهرستانی و استان در توسعه مطلوب استان آذربایجان شرقی از سال گذشته زیر نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همکاری استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

انتهای خبر