توزیع مبهم و دیمی کالاهای احتکار شده در تبریز؛ به نام مردم به کام ...❗️

⭕️عدم شفافیت و دوگانگی در نحوه توزیع اقلام احتکار شده توسط سازمان سمت

خبر خوش توزیع کالاهای احتکار شده که در چند ماه اخیر در استان کشف شده بود با بی برنامگی و به شکل مبهم در تبریز آغاز شد که آب سردی بر پیکر مردم شد.

image_pdfimage_print
عدم شفافیت و دوگانگی در نحوه توزیع اقلام احتکار شده / آیا انبار کردن کالاهای کشف شده در کار است؟

خبر خوش توزیع کالاهای احتکار شده ای که در چند ماه اخیر در استان آذربایجان شرقی کشف و ضبط شده بود با بی برنامگی و به شکل عجیب و مبهمی در تبریز آغاز شد که که مانند آب سردی بر پیکره مردم شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، ارقام احتکار شده در استان تا حدی بالا بود که چندی پیش خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر برخورد قاطع با محتکریان، اعلام کرده بود فردی به اندازه مصرف یک ساله مردم استان برنج احتکار کرده است.

در بین کالاهای احتکاری کشف شده در استان، بیشترین مورد مربوط به آهن و میلگرد بوده و از این حیث آذربایجان شرقی رتبه اول کشوری را دارد.

همچنین در احتکار لوازم خانگی، برنج، اقلام خوراکی و لوازم یدکی، آذربایجان شرقی بعد از تهران رتبه دوم کشوری را دارد که آمار تاسف باری است.

در این راستا، علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی در جلسه چندی پیش ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی گفته بود با توجه به رأی تعزیرات حکومتی در خصوص توزیع کالاهای احتکار شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف است تا پایان هفته نسبت به تعیین و تکلیف و توزیع این اقلام اقدام کند.

بعد از چند هفته انتظار و معطلی، طبق اطلاعیه سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی قرار بود اقلام لوازم خانگی کشف شده در فروشگاههای رفاه، اتکا، فرهنگیان، کارکنان دولت و کارگران بین نوعروسان و دیگر اقشار مردم توزیع شود ولی مردم سرخوش از این خبر از صبح با مراجعه به این فروشگاه ها با جواب های مبهم و عدم پاسخ گویی مواجع شدند و بسیاری نیز اصلا اطلاعی درباره چگونگی و زمان توزیع این کالاها نداشتند.

توزیع مبهم و دیمی کالاهای احتکار شده در تبریز / به نام نوعروسان به کام آشنایان!

گزارشات مردمی رسیده به اعتدال پرس نشان می دهد، نحوه اطلاع رسانی و توزیع اغلب اقلام احتکاری کشف شده در هاله ای از ابهام قرار دارد که با توجه به تاکید مسئولین ارشد استان مبنی بر توزیع فروی و شفاف این کالاها بین مردم، لازم است مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع رسانی دقیقی در این باره داشته باشند.

بر این اساس ، پایگاه اطلاع رسانی اعتدال پرس آماده درج توضیحات مسئولین این سازمان و دیگر ارگانهای دیربط در خصوص این ابهامات می باشد.

انتهای خبر