حمله به سفارت آمریکا در بغداد+ تصاویر

نتیجه تصویری برای حمله به سفارت آمریکا

صدها نفر روز سه شنبه در اعتراض به حمله آمریکا به مواضع کتائب حزب الله در مقابل سفارت این کشور در بغداد، پایتخت عراق تجمع کردند. این تجمع تا ساعاتی از شب ادامه پیدا کرد و بخش‌هایی از سفارت آمریکا در آتش همچنان می‌سوخت.

معترضان صبح امروز سه‌شنبه، ۳۱ دسامبر توانستند با عبور از موانع امنیتی و منطقه فوق امنیتی اطراف سفارت عبور کرده و خود را به ساختمان سفارت آمریکا برسانند. معترضان تلاش کردند وارد ساختمان سفارت شوند. آن‌ها دیوار این ساختمان دیپلماتیک را به آتش کشیدند.

نیروهای آمریکایی مستقر در سفارت برای جلوگیری از ورود معترضان و متفرق کردن آنها اقدام به شلیک گلوله‌های گاز اشک‌آور و پرتاب نارنجک‌های صوتی کردند.

این تجمع دو روز پس از حمله هوایی مواضع کتائب حزب الله در سوریه و عراق برگزار می‌شود که در جریان آن دست‌کم ۲۵ نفر کشته شدند.

ساعاتی پس از حمله معترضان خشمگین به سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد، پنتاگون از اعزام نیروی نظامی بیشتر برای حفاظت از سفارت آمریکا در عراق خبر داد.

از سوی دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در توئیتی، ایران را به سازماندهی حمله به سفارت آمریکا در بغداد متهم کرد.

نتیجه تصویری برای حمله به سفارت آمریکا

ایران به آمریکا نسبت به هرگونه «واکنش نسنجیده و اشتباه در محاسبه» هشدار داد

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران با تکذیب اتهامات مقامات آمریکایی علیه این کشور، نسبت به هرگونه «واکنش نسنجیده و اشتباه در محاسبه» از سوی مقامات آمریکایی هشدار داد و گفت: «کاخ سفید در سیاست‌های مخرب خود در منطقه تجدیدنظر کند.»

وی همچنین افزود: « وقاحت اعجاب آور مقامات آمریکایی در حدی است که پس از به خاک و خون کشیدن حداقل ۲۵ نفر و تعداد زیادی مجروح از مردم عراق، وارد ساختن خسارات مادی و نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن کشور اینک در یک فرافکنی آشکار و سبُک، اعتراض مردم عراق به این اقدامات سبعانه خود را به جمهوری اسلامی ایران منتسب می کنند.»

موسوی همچنین گفت: «چگونه و بر پایه چه منطقی انتظار دارید ملت عراق در مقابل این همه جنایت سکوت پیشه کند؟!»

پنتاگون: ۱۰۰ تفنگدار نیروی دریایی آمریکا به بغداد اعزام شدند

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور روز سه‌شنبه نیروهای نظامی بیشتری را به بغداد اعزام کرد تا از سفارت این کشور در مقابل جمعیت خشمگین مراقبت کنند.

نخست وزیر خواهان تخلیه معترضان از اطراف سفارت آمریکا شد

نخست وزیر عراق ساعاتی پس از انتشار خبر حمله به سفارت آمریکا در بغداد خواهان تخلیه معترضان از محوطه ساختمان سفارت شد.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق که تا زمان انتخاب جایگزین اداره امور دولت را به صورت موقف برعهده دارد با اعلام اینکه نیروهای امنیتی عراق به شدت با هرگونه تعرض به نمایندگی‌های دیپلماتیک در این کشور برخورد خواهند کرد خواستار خروج فوری معترضان و هواداران شبه نظامیان تحت حمایت ایران از اطراف سفارت آمریکا شده است.

تصویر مرتبط

سر دادن شعارهای ضد آمریکایی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس معترضان شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند و تلاش می‌کنند وارد ساختمان سفارت شوند.

آنها همچنین پرچم‌ کتائب حزب الله را در دست دارند. گفته می‌شود تظاهرکنندگان دوربین‌های سفارت را شکسته‌اند.

تمام نیروهای امنیتی سفارت به داخل ساختمان منتقل شده‌اند. با این وجود نیروهای عراقی در مقابل درب سفارت حضور یافته‌اند و تلاش می‌کنند مانع ورود معترضان به داخل ساختمان شوند.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است که هزاران تظاهرکننده در حالی که فریاد «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند به سفارت آمریکا در بغداد حمله کردند و ضمن تخریب دروبین‌‌های مدار بسته پرچم این کشور را نیز به آتش کشیدند.

بر اساس این گزارش حمله کنندگان به سفارت آمریکا بخشی از شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه بیست و پنج نفری بودند که در جریان حمله هوایی یکشنبه شب آمریکا به پایگاه شبه نظامیان تحت حمایت ایران در استان الانبار کشته شدند.

در این گزارش آمده است که معترضان همچنین فریاد «آمریکا شیطان بزرگ است» را سر می‌دهند و پلاکاردهایی در دست دارند که بر روی آنها شعارهایی بر ضد نیروهای آمریکایی نوشته شده است. عبارت «پارلمان باید نیروهای آمریکایی را از کشور خارج کند در غیر این صورت ما خودمان این کار را خواهیم کرد» و «سفارت آمریکا در بغداد باید تعطیل شود» از جمله این شعارها عنوان شده است.

 
تصاویر حمله معترضان عراقی به سفارت آمریکا در بغداد
نتیجه تصویری برای حمله به سفارت آمریکا
نتیجه تصویری برای حمله به سفارت آمریکا
تصویر مرتبط
تصویر مرتبط
تصویر مرتبط