مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشریح کرد؛

علت اعتراض اهالی هنر به سالن تئاتر شهر چه بود؟ / سوءتفاهم ها بر سر یک شیب

محمدپور به تشریح علت اعتراض اهالی هنر تبریز به موضوع سالن تئاتر شهر پرداخته و از توقف پروژه خبر داد. به گزارش اعتدال اذربایجان، محمد محمدپور در گفتگو با تبریزبیدار در خصوص مشکلات مجموعه تئاتر شهر تبریز و اعتراض اهالی هنر اظهار داشت: همانطور که اطلاع دارید ما با کمبود فضای تئاتر مواجه هستیم و […]

image_pdfimage_print

علت اعتراض اهالی هنر به سالن تئاتر شهر چه بود؟ / سوءتفاهم ها بر سر یک شیب

محمدپور به تشریح علت اعتراض اهالی هنر تبریز به موضوع سالن تئاتر شهر پرداخته و از توقف پروژه خبر داد.

به گزارش اعتدال اذربایجان، محمد محمدپور در گفتگو با تبریزبیدار در خصوص مشکلات مجموعه تئاتر شهر تبریز و اعتراض اهالی هنر اظهار داشت: همانطور که اطلاع دارید ما با کمبود فضای تئاتر مواجه هستیم و در اواخر سال ۹۷ اعلام شد که مجموعه تئاتر شهر مشکلاتی دارد و با توجه به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، برای حفظ جان هنرمندان و اهالی تئاتر از اواخر سال ۹۷ تئاتر شهر را تعطیل کرده و مقاوم‌سازی را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه با تامین اعتبارات، این مقاوم‌سازی در اواخر سال ۹۸ به نتیجه رسید، افزود: این مقاوم سازی‌ها با دقت انجام شد بطوری که عمر باقیماندن مجموعه تئاتر شهر ۲ برابر شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تاکید بر اینکه این کار برای سلامتی تماشاگران و اهالی تئاتر اتفاق افتاد، اظهار داشت: کل مجموعه به لحاظ سازه، پیوسته شد و همزمان با این مقاوم‌سازی کارهای بهینه‌سازی مجموعه نیز شروع شد و گلایه اهالی تئاتر به این خاطر‌ بود که می گفتند ما مکانی برای اجرا نداریم که البته حرف آنها حق بود.

وی اضافه کرد: تئاتر شهر تنها مکان مهم و اصلی تئاتر در اختیارمان بود و قسمت های پایین این مجموعه یعنی جاهایی که قبلاً به‌‌عنوان انباری استفاده می‌شد، به فضای پلاتو تبدیل کردیم و اکنون ۴ فضای پلاتو پیش‌بینی شده و درحال اجرا و آماده سازی است.

محمدپور با اشاره به اینکه سالن اصلی تئاتر شهر بخاطر مقاوم‌سازی قسمت کف، تخلیه شده بود؛ عنوان کرد: این قسمت مقداری شیب داشت و برای اینکه شیب اصلاح شود، بجای نخاله از پروفیل های سبک استفاده شده است.

توقف پروژه برای اجماع آرای اهالی تئاتر

وی به اختلاف نظر بین اهالی تئاتر نیز اشاره کرد و افزود: نظر تعدادی از فعالین حوزه تئاتر  این بود که مقدار شیبی که داده شده، زیاد است و  سطح آن باید مسطح شود ولی تعدادی دیگر نیز معتقد بودند که باید شیب داشته باشد و لذا سوء تفاهمی بین اهالی تئاتر بوجود آمده بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخصوص جلسه و بازدید دیروز اهالی هنر از مجموعه تئاتر شهر نیز بیان کرد: ما دیدیم که همه  هم‌نظر نیستند و بنده دستور توقف پروژه را صادر کردم و گفتم صاحب‌نظران تئاتر جمع شده و نظر آخر را برای ما اعلام کنند تا بتوانیم تئاتر شهر را بازسازی و پروژه را تمام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پلاتوهای اجرا شده است با نظر اهالی حوزه تئاتر بوده، خاطر نشان کرد: اگر در تئاتر و هنر شأن تماشاگر را در نظر نگیریم، دچار مشکل می‌شویم و وجود شیب در سالن ضروری است. به هرحال اگر به نظر واحدی برسند و اعلام کنند، این مجموعه را بازسازی کرده و تحویل حوزه تئاتر می دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص هزینه این پروژه نیز گفت: برای مقاوم‌سازی در سال ۹۷ و ۹۸ حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و برای بازسازی ۵۰۰ میلیون تومان تاکنون هزینه شده و اگر بتوانیم ۲ میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم، می‌توانیم تمامی بخش‌ها را آماده کنیم.

بازگشایی سینماها در انتظار ابلاغیه وزارت بهداشت

وی در پاسخ به این سوال که آیا علاوه بر مجموعه فعلی، مکان های دیگری نیز در سطح شهر برای اهالی تئاتر در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یک مجموعه عظیم در حدود ۱۶ هزار متر مربع در میدان شهید فهمیده تبریز حدفاصل خیابان دو کمال و اتوبان پاسداران در حال ساخت است و پیمانکار مستقر شده و حدود ۱۵ درصد از پروژه پیشرفت دارد که شامل آمفی تئاترها و سالن مخصوص موسیقی و تئاتر است و تمامی استانداردهای بین‌المللی رعایت شده است.

محمدپور در پایان در رابطه با زمان بازگشایی سینماهای استان نیز گفت: سازمان‌ سینمایی کشور منتظر ابلاغیه وزارت بهداشت است تا باز شدن سینماها را ابلاغ کنند و چون فضای سینماها با یکدیگر متفاوت است و احتمال خطر در برخی سینماها نسبت به دیگر بخش ها بیشتر است، اگر تمهیدات دقیق‌تری اجرا شود و شیوه کار ابلاغ سینماها را اعلام‌کنند، سینماها باز خواهد شد.

انتهای خبر