استاندار آذربایجان شرقی: 

ویدئو‌کنفرانسی با مقام معظم رهبری برای بیان ‌مشکلات خواهیم داشت

استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در زمینه واردات کامیون‌های یخچال دار و نهاده‌های دامی و راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و... چرا نمی‌توانیم در استان تصمیم گیری کنیم و روند به بروکراسی بین تهران و استان تبدیل شود؟

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان شرقی ‌گفت: در هفته آینده در یک جلسه ویدئو‌کنفرانسی خدمت مقام معظم رهبری خواهیم رسید و ضمن عرض ارادت، مسائل و توفیقات و مشکلات استان را مطرح خواهیم کرد.

به گزارش اعتدال پرس، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه علی رغم همه مشکلات، با مدد الهی و همت مردم و مسئولان، آذربایجان شرقی در تولید و اشتغال رتبه‌های خوبی دارد، اظهار داشت: آذربایجان شرقی در توسعه واحدهای تولیدی رتبه دوم و در راه اندازی واحدهای جدید رتبه اول را کسب کرده است که در روند تولید و اشتغال گام‌های مثبتی است.

وی از افزایش تولیدات کالا در کارخانجات آذربایجان شرقی در شرایط جنگ اقتصادی خبر داد و گفت: با وجود همه مشکلات و شرایط جنگ اقتصادی، صادرات این استان ۵۲ درصد افزایش یافته است.

وی خواستار تفویض اختیارات وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی دیگر از اختیارات سایر وزارتخانه‌ها به استان شد و گفت: با تفویض اختیارات می‌توانیم تسهیل بیشتری در روند تولید و سرمایه گذاری و حتی واردات مواد اولیه به استان ایجاد کنیم.

وی با انتقاد از اینکه برخی امورات به درد تبدیل شده و چرا باید در کشور برخی واردات توسط ۴ نفر صورت گیرد، افزود: اگر اسم این مافیا نیست، بس چیست؟ لذا باید برخی از این امورات را به استان تفویض کرد تا از شکل گیری مافیا و رانت در امورات مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت جلوگیری کرد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در زمینه واردات کامیون‌های یخچال دار و نهاده‌های دامی و راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و… چرا نمی‌توانیم در استان تصمیم گیری کنیم و روند به بروکراسی بین تهران و استان تبدیل شود؟

وی توفیقات این استان در زمینه‌های مختلف در راستای جهش تولید را هم یادآور شد و گفت: در هفته آینده در یک جلسه ویدیو کنفرانسی خدمت مقام معظم رهبری خواهیم رسید و ضمن عرض ارادت، مسائل و توفیقات و مشکلات استان را مطرح خواهیم کرد.

انتهای خبر