رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی:

۵۴ درصد زندانیان آذربایجان‌شرقی در مرخصی هستند/ ۲۰ درصد از زندانیان مشمول مرخصی پایان حبس شدند

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۴ درصد زندانیان استان در مرخصی هستند. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، موسی خلیل‌اللهی امروز در جلسه هم‌اندیشی جشن گلریزان غیرحضوری سال ۱۳۹۹  اظهار داشت: ۵۴ درصد زندانیان استان در مرخصی هستند؛ ۲۰ درصد از این زندانیان مشمول مرخصی پایان حبس شدند و به زندان باز نخواهند گشت. […]

image_pdfimage_print

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۴ درصد زندانیان استان در مرخصی هستند.

54 درصد زندانیان آذربایجان‌شرقی در مرخصی هستند/ 20 درصد از زندانیان مشمول مرخصی پایان حبس شدند

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، موسی خلیل‌اللهی امروز در جلسه هم‌اندیشی جشن گلریزان غیرحضوری سال ۱۳۹۹  اظهار داشت: ۵۴ درصد زندانیان استان در مرخصی هستند؛ ۲۰ درصد از این زندانیان مشمول مرخصی پایان حبس شدند و به زندان باز نخواهند گشت.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه جشن گلریزان حضوری در سال‌های گذشته در تبریز گفت: از آنجا که وجود تجمّع یکی از علل شیوع ویروس کروناست و زندان نیز جزو مکان‌های پرتجمّع است، با اعطای مرخصی و آزادی مشروط زندانیان از این تجمّع کاسته شده است اما آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با برگزاری جشن گلریزان و تأمین هزینه آزادسازی فراهم است.

خلیل‌اللهی بر اتخاذ تمهیدات در راستای برگزاری باشکوه جشن گلریزان غیرحضوری امسال تأکید کرد و خیّران استانی را دعوت کرد تا همچون سال‌های گذشته با خیر و احسان خود موجبات آزادی زندانیان را فراهم آورند.

در این جلسه دادستان مرکز استان به‌عنوان نایب رئیس ستاد دیه استان منصوب شد.

کمک ۱۲۹ میلیارد ریالی خیران برای آزادسازی زندانیان در آذربایجان‌شرقی

در ابتدای جلسه مدیر ستاد دیه استان ضمن تشریح عملکرد ستاد دیه استان در سال گذشته به آزادی ۴۲۲ نفر از زندانیان غیرعمد و محکومین مالی اشاره و مبلغ بدهی کل این تعداد را ۱۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

تقی‌پور همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳۰ زندانی غیرعمد و محکومین مالی در زندان‌های استان محبوس هستند، خاطرنشان کرد: بدهی این تعداد بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در کشور به تناسب جمعیت در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای خبر