شهردار تبریز:

خانه قدیمی باباخان فاصله ۳۰ متری از پروژه مسیرگشایی دارد/ تملک و احیای خانه باباخان

شهردار تبریز گفت: خانه قدیمی باباخان فاصله ۳۰ متری از پروژه مسیرگشایی شهرداری منطقه ۴ تبریز دارد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، ایرج شهین باهر امروز در حاشیه بازدید از خانه قدیمی باباخان تبریز در گفتگو با شهریار افزود: بعداز انتشار مطالبی مبنی بر تخریب خانه باباخان در فضای مجازی امروز بازدیدی از این […]

image_pdfimage_print

بازدید شهردار تبریز از برخی پروژه های شهری

شهردار تبریز گفت: خانه قدیمی باباخان فاصله ۳۰ متری از پروژه مسیرگشایی شهرداری منطقه ۴ تبریز دارد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، ایرج شهین باهر امروز در حاشیه بازدید از خانه قدیمی باباخان تبریز در گفتگو با شهریار افزود: بعداز انتشار مطالبی مبنی بر تخریب خانه باباخان در فضای مجازی امروز بازدیدی از این خانه به خاطر حساسیت و اهمیت موضوع داشتیم.

وی با بیان اینکه این خانه فاصله ۳۰ متری از پروژه مسیرگشایی شهرداری دارد، ادامه داد: این خانه های قدیمی هویت و سند شهر تبریز هستند و با تملک آنها زمینه حفظ و احیای این میراث را فراهم خواهیم کرد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه باید این خانه تملک شود، گفت: با همکاری و رایزنی هایی که با میراث فرهنگی استان داشتیم مقرر شد در اولین فرصت این خانه توسط شهرداری تملک شده و بازسازی شود و به عنوان سند تاریخی شهر تبریز احیا شده و در معرض دید مردم قرار گیرد.

ایرج شهین باهر افزود: بازسازی و احیای خانه های قدیمی و تاریخی تبریز همواره یکی از اولویت های شهرداری و شورای شهر بوده و ما در خصوص خانه باباخان نیز این موضوع را پیگیری کرده و آن را احیا می کنیم.

انتهای خبر