شهردار تبریز:

هیچ درختی قطع نشده و سازمان سیما و منظر نسبت به جابه‌جایی صحیح و اصولی درختان اقدام می‌نماید

شهردار تبریز از جابجایی درختان واقع شده در مسیر پروژه تقاطع غیرهمسطح ارتش تبریز با نظارت کامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خبر داد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، ایرج شهین‌باهر با اعلام این خبر اظهار داشت: این درختان با مجوز شورای حفظ و گسترش فضای سبز، با […]

image_pdfimage_print

درختکن

شهردار تبریز از جابجایی درختان واقع شده در مسیر پروژه تقاطع غیرهمسطح ارتش تبریز با نظارت کامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، ایرج شهین‌باهر با اعلام این خبر اظهار داشت: این درختان با مجوز شورای حفظ و گسترش فضای سبز، با استفاده از دستگاه درختکن و کاملا مکانیزه و بدون هیچ گونه آسیب رساندن به درختان جابجا خواهد شد و در فاصله ۲۰۰ متری با مکان اولیه، در پارک باغشمال واقع در محوطه پادگان ارتش کاشته می‌شوند.

او با بیان اینکه شهرداری تبریز برای جلوگیری از قطع درختان در پروژه های شهری به دستگاه مکانیزه درخت کن تجهیز شده است، گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح ارتش از پروژه‌های مصوب شورای شهر تبریز بود که در قالب بودجه شهرداری وارد شده است. این پروژه از پروژه‌های تکلیفی شورای شهر بوده و شهرداری نیز موظف به اجرای آن است.

ایرج شهین‌باهر با اشاره به بار ترافیکی موجود در این محل تصریح کرد: با توجه به ترافیک موجود در محل، ضرورت این پروژه بسیار محرز بود که در همین راستا شهرداری تبریز اجرای این تقاطع غیرهمسطح را اولویت خود قرار داده است. وقتی پروژه‌ای جدید در سطح شهر اجرا می شود، می‌تواند در مسیر اجرا با تعدادی درخت نیز تلاقی کند که برای این موضوع مجوزهای لازم برای جابجایی این درختان صادر شده است.

شهردار تبریز ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌های انجام یافته از سوی شهروندان و اولویت‌دهی به پروژه‌های شهری، اجرای این پروژه در اولویت قرار گرفت چرا که پروژه‌های ترافیکی نیز با توجه به درخواست شهروندان و کاهش بار ترافیکی، برای شهر ضروری است.

او با تاکید بر اینکه به عنوان شهردار شهرساز و مدافع فضای سبز تا امروز تلاش کرده ایم فضای سبز تبریز را افزایش دهیم، گفت: مقرر شده طی سال ۹۹ تعداد یک میلیون اصله درخت در شهر کاشته شود که تا امروز برای ۱۰۰ هزار اصله درخت در راستای این طرح اقدام شده است.

ایرج شهین‌باهر یادآور شد: سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری در قالب کمیسیون ماده ۷ حفظ و گسترش فضای سبز، مجوز لازم برای این اقدام را صادر کرده و به عنوان متولی این موضوع با رعایت مسائل فنی و بهره گیری از دستگاه‌های مکانیزه، جابجایی و انتقال درختان واقع شده در مسیر پروژه تقاطع غیر همسطح ارتش را به طور صحیح و بدون آسیب رساندن به درختان عهده دار است.

انتهای خبر