در دومین نشست کمیته امور بانوان مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران مطرح شد؛

برنامه‌های شهرداری تبریز برای حمایت از کسب و کار زنان در ایام کرونا

دومین نشست کمیته امور بانوان مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی شهرداری تهران و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، این نشست با موضوع «هم اندیشی در خصوص راهکارهای حمایت از کسب و کار زنان(با تاکید بر زنان سرپرست خانوار) در ایام شیوع کرونا و […]

image_pdfimage_print

کسب و کار زنان

دومین نشست کمیته امور بانوان مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی شهرداری تهران و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، این نشست با موضوع «هم اندیشی در خصوص راهکارهای حمایت از کسب و کار زنان(با تاکید بر زنان سرپرست خانوار) در ایام شیوع کرونا و پس از آن» با حضور مسئولان امور بانوان ۱۸ کلانشهر صبح امروز برگزار شد.

مدیر امور بانوان شهرداری تبریز در این نشست با اشاره به همکاری مستمر امور بانوان شهرداری و اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی، گفت: تقویت بازار فروش مجازی آثار و سازه‌های دستی بانوان در ایام شیوع ویروس کرونا از مهمترین اقدامات به شمار می‌رود.

جمیله خبازیان ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب زنان سرپرست خانوار سواد و تجربه لازم برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را ندارند و همین مسئله آسیب‌پذیری اقتصادی آنها در بحران کرونا را بیشتر می کند، برای حل این مشکل مربیان مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز مکلف شدند تا به نوعی به کمک این بانوان بشتابند و جهت فروش تولیدات آنها در فضای مجاز تلاش کنند.

خبازیان تصریح کرد: همکاری مستمر با اداره کل بهزیستی استان جهت تشویق به تشکیل گروه تعاونی توسط زنان سرپرست خانوار به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه آموزش‌های توجیهی در فرهنگسراهای شهرداری توسط کارشناسان بهزیستی از دیگر این برنامه‌ها است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار تعاونی توسط دولت در سال جاری، گفت: اگر بانوان سرپرست خانوار و کارآفرین با کمک گروه‌های همیار نسبت به تشکیل این تعاونی‌ها اقدام کنند، سازمان بهزیستی می‌تواند این اعتبار را جذب کرده و شهرداری تبریز نیز به کمک همکاران بهزیستی نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی بانوان سرپرست خانوار در تشکیل تعاونی‌ها برای این عزیزان تلاش کند.

مدیر امور بانوان شهرداری تبریز ادامه داد: از این طریق در این تعاونی‌ها برای هر شخص سرانه و وام جهت بهبود کسب کار زنان اختصاص داده می‌شود.

خبازیان در بخش دیگری از سخنان خود در این ویدئو کنفرانس به برپایی نمایشگاه صنایع دستی خانگی به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌های شهروندان هنرمند  در زمینه تولیدات خانگی و ایجاد فضای کار و تلاش در فضای مجازی برپا شده و شناساندن آثار هنری هنرمندان، پر کردن اوقات فراغت و ترغیب خانواده ها برای فعالیت‌های هنری مجازی و امکان بازاریابی برای صنایع دستی خانگی از اهداف برگزاری نمایشگاه صنایع دستی خانگی در فضای مجازی است.

در ادامه این نشست مشاور شهردار تبریز در امور بانوان نیز به نقش تاثیرگذار زنان در مدیریت بحران خانواده‌ها و حضور آنان در خط مقدم مبارزه با کرونا اشاره کرد.

شبنم خداخواه افزود: در این ایام شاهد همکاری‌های مهمی در زمینه تهیه ملزومات بهداشتی و سلامت خانواده‌ها در دوران شیوع کرونا توسط بانوان بودیم.

او همچنین بر ایجاد ساختارهای سازمانی کارآفرینی بانوان، توجه به کسب و کارهای کوچک و خانگی، بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها در تولید و فروش در سال جهش تولید، شناسایی زنان سرپرست خانوار آسیب دیده در اثر شیوع بحران کرونا، ایجاد نمایشگاه ها و فروشگاه های مجازی، ایجاد فضاهای کاری برای زنان آسیب دیده از بحران کرونا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار آسیب دیده از بحران کرونا بخصوص در حوزه فروش تولیدات در بستر فضای مجازی و توجه به ارتقای سلامت روان بانوان در دوران شیوع کرونا و به ویژه دوران پساکرونا تاکید کرد.

انتهای خبر