رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز خبر داد:

پذیرش بدون آزمون دانشجوی مقطع دکتری تخصصی در دانشگاه تبریز

رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز از آغاز پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع دکتری در این دانشگاه خبر داد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، حمید احمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری تخصصی، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، […]

image_pdfimage_print

پذیرش بدون آزمون دانشجوی مقطع دکتری تخصصی در دانشگاه تبریز

رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز از آغاز پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع دکتری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، حمید احمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری تخصصی، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این دانشگاه در نظر دارد معادل با ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور دکتری را به صورت مازاد بر ظرفیت و از طریق سهمیه استعدادهای درخشان، با بررسی سوابق تحصیلی و انجام مصاحبه علمی پذیرش کند.

وی افزود: پذیرش دانشجو در تمامی رشته-گرایش‌ها مقطع دکتری دانشگاه تبریز که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دارای سهمیه پذیرش روزانه از طریق کنکور دکتری هستند، از میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد، با لحاظ کردن شرایط مندرج در شیوه نامه پذیرش، انجام می‌شود.

به گفته وی، حائزین شرایط تا ۲۱ تیر ماه سال جاری فرصت دارند، ضمن مطالعه دقیق فراخوان و شیوه نامه پذیرش از طریق وب سایت رسمی گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز به آدرس dotsa.tabrizu.ac.ir، نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، سال گذشته در مجموع  ۳۴۹ نفر از طریق سهمیه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز پذیرش شدند که از این تعداد، ۳۰۸ نفر در دوره کارشناسی ارشد و ۴۱ نفر در دوره دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه تبریز در حال حاضر با حدود ۲۰ هزار دانشجو که بیش از ۵۰۰ نفر آن‌ها عضو گروه حمایت از استعدادهای درخشان هستند، یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی و سطح یک کشور است.

انتهای خبر