رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

ساماندهی حاشیه نشینی به طور مستقیم وظیفه شهرداری نیست/ پیشرفت سه پروژه مهم شهرداری برای حاشیه نشینان

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بافت حاشیه نشینی را یکی از مهم ترین دغدغه های این شهر دانست و گفت: ورود به موضوع بافت حاشیه نشینی وظیفه مستقیم شهرداری نیست و فقط به دلیل دغدغه شورا و شهرداری است. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، شهرام دبیری در جریان جلسه امروز […]

image_pdfimage_print

دکتر دبیری

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بافت حاشیه نشینی را یکی از مهم ترین دغدغه های این شهر دانست و گفت: ورود به موضوع بافت حاشیه نشینی وظیفه مستقیم شهرداری نیست و فقط به دلیل دغدغه شورا و شهرداری است.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، شهرام دبیری در جریان جلسه امروز کمیسیون معماری و شهرسازی در صحن شورا، اظهار کرد: به رغم سیاست گذاری هایی که در خصوص بافت حاشیه نشینی شده است، اما اقدامات عملی قابل توجهی صورت نگرفته است.

او ادامه داد: حجم حاشیه نشینی و مساکن ناکارآمد در تبریز زیاد است و لازم است تا با زمانبندی مناسبی پیش برویم و حجم این بافت را کاهش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: ورود به موضوع حاشیه نشینی به طور مستقیم وظیفه شهرداری نیست اما چون این موضوع یک دغدغه شهری است و از طرفی اهالی این مناطق مشکلات اساسی دارند و احتمالا با یک حادثه غیرمترقبه، میزان خسارات و تلفات زیاد می شود، به این دلیل است که ما از طرف شهرداری و شورا به این قضیه ورود کرده ایم.

او ادامه داد: بافت حاشیه نشینی در خیلی از شهرها وجود دارد و با این حال شهرداری تبریز از جمله شهرداری هایی است که به این موضوع ورود کرده است.

دبیری با اشاره به پروژه های در حال ساخت در بافت حاشیه نشین تبریز، گفت: پیش بینی ما احداث ۱۳ هزار واحد در قالب ۱۰ پروژه است. بعضی از این پروژه ها پیشرفت ۲ تا ۲۰ درصدی دارند که در سه پروژه ۲۰ درصدی ۱۹۰۰ واحد می توان احداث کرد که البته باید مشخص شود که این سه پروژه در چه مدت زمانی تکمیل می شود.

او در عین حال به مشکل واگذاری زمین به شهرداری اشاره کرد و افزود: در بعضی موارد واگذاری زمین مشکل دار است و مشخص نیست که به شهرداری واگذار می شود یا نه. اگر چنین قوانینی هم باشد، باید با نمایندگان مجلس صحبت کنیم و بعضی قوانین در این خصوص تغییر پیدا کند تا با برنامه ریزی پیش برویم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: اگر این مشکل بطور عمده برطرف نشود، حداقل می توانیم یک مسکن برای درد بدمسکنی و حاشیه نشینی در طول خدمت خود انجام دهیم.

او در خاتمه افزایش مشارکت بخش خصوصی و مردم را در این خصوص باعث عملکرد بهتر در کاهش میزان حاشیه نشینی قلمداد کرد.

انتهای خبر