هشداردرباره افزایش ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی

/ بیشترین میزان آلودگی خانوادگی در هشترود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به افزایش مبتلایان به کرونا در استان هشدارداد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، محمدحسین صومی امروز در در مجمع سلامت و ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در هشترود با بیان اینکه  در حال حاضر ۷ هزار و ۳۹۱ نفر در استان مبتلا به ویروس کرونا هستند، اظهار داشت: متاسفانه بخاطر عدم رعایت دستورالعمل‌ها و […]

image_pdfimage_print

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به افزایش مبتلایان به کرونا در استان هشدارداد.

هشداردرباره افزایش ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی/ بیشترین میزان آلودگی خانوادگی در هشترود

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، محمدحسین صومی امروز در در مجمع سلامت و ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در هشترود با بیان اینکه  در حال حاضر ۷ هزار و ۳۹۱ نفر در استان مبتلا به ویروس کرونا هستند، اظهار داشت: متاسفانه بخاطر عدم رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی آمار استان رو به افزایش است.

وی گفت: خوشبختانه اکثر بیماران سرپایی هستند و بستری و فوتی رو به کاهش است.

صومی اضافه کرد: بیشترین میزان آلودگی خانوادگی در استان در شهرستان هشترود اتفاق افتاده است و هشترود به نسبت تعداد مبتلایان به جمعیت با افزایش تعداد مبتلایان، پنجمین شهرستان استان است.

وی افزود : عروسی و عزا عامل افزایش کرونا در هشترود است و تعداد موارد جدید در هشترود در اردیبهشت ماه افزایش یافته است.

 صومی با اشاره به عدم توجه برخی شهروندان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش موارد جدید در شهرستان هشترود، نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های مورد تاکید و برگزاری مراسم افطاری در هشترود و برگزاری مراسم عقد و رفت و آمد در چند روستای هشترود است.

وی، بر ضرورت بیشتر شدن محدودیت‌ها در شهرستان هشترود به دلیل افزایش تعداد مبتلایان در این شهرستان تاکید کرد.

وی یکی از شاخص های استان را رسیدگی به زنان حامله آلوده به ویروس کرونا دانست و گفت : خوشبختانه در این زمینه استان رتبه برتر کشوری را دارد.

انتهای خبر