استاتدار آذربایجان شرقی:

شاخص های ارزیابی کرونا رو به بهبود است/ فعالیت ادارات آذربایجان شرقی از ۷٫۳۰ تا ۱۳٫۳۰

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان رو به بهبود است، افزود: طبق گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت این بیماری در کشور، نگران‌کننده نیست، اما اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه همچنان باید ادامه داشته باشد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، محمدرضا پورمحمدی در بیستمین جلسه […]

image_pdfimage_print

شاخص های ارزیابی کرونا رو به بهبود است/ فعالیت ادارات آذربایجان شرقی از  7.30 تا 13.30

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان رو به بهبود است، افزود: طبق گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت این بیماری در کشور، نگران‌کننده نیست، اما اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه همچنان باید ادامه داشته باشد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، محمدرضا پورمحمدی در بیستمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار داشت: شاخص‌های اصلی ارزیابی وضعیت بیماری در استان رو به بهبود است که نشان‌دهنده تلاش‌ها و اقدامات مناسب دستگاه‌های مسئول است.
 
وی ادامه داد: ۹۱ درصد از مبتلایان کرونا در استان بهبود یافته‌اند و تعداد بیماران بستری‌شده نیز ۵۰ درصد کاهش داشته است.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بهبود وضعیت بیماری به معنی عادی‌سازی شرایط نیست، افزود: با توجه به آغاز فصل تابستان و ازسرگیری فعالیت‌های اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه همچنان باید با جدیت ادامه یابد.
 
وی افزایش آمار مبتلایان را نتیجه بیماریابی هدف‌مند و افزایش تست‌های انجام‌شده دانست و گفت: این موضوع یک فرصت است نه تهدید و نگرانی چندانی ایجاد نمی‌کند.
 
وی از وضعیت تولید و توزیع اقلام بهداشتی نیز ابراز رضایت کرد و گفت: در حال حاضر در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و نظارت‌ها بر کیفیت و قیمت محصولات تولیدی باید جدی گرفته شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، مبنی بر خسارت یکصد هزار میلیارد تومانی این بیماری به اقتصاد کشور، گفت: بخش خدمات و بویژه حوزه گردشگری بیشترین آسیب را دیده و خسارت در بخش تولید خیلی جدی نبوده است.
 
وی افزود: خوشبختانه دولت نیز اعتبار لازم برای جبران خسارت‌ها را پیش‌بینی کرده و در قالب یارانه مستقیم و تسهیلات ارزان‎‌قیمت در اختیار بخش‌های آسیب‌دیده قرار می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آسیب‌ها توسط مردم در رزمایش کمک مومنانه جبران شده است، افزود: انتظار داریم که نهضت کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند متوقف نشود و فضای معنوی کمک به همنوع همچنان تداوم یابد.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: از امروز تمام مساجد صرفاً برای اقامه نماز بازگشایی خواهند شد و برگزاری سایر برنامه‌ها در مساجد فعلاً ممنوع است.
 
وی با بیان این‌که مراکز تجاری و پاساژها هم بدون محدودیت می‌توانند فعالیت کنند، افزود: ادارات استان نیز همچنان از ۷٫۳۰ تا ۱۳٫۳۰ با ظرفیت تمام کارمندان فعالیت خواهند کرد، ولی برای کارمندان مسن و دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند از دورکاری استفاده کنند.
 
پورمحمدی با تأکید مجدد بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه، گفت: ضدعفونی فضاهای عمومی و ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری نیز همچنان باید ادامه داشته باشد.
 
استاندار آذربایجان شرقی در  پایان از تلاش‌های فرمانداران و اعضای ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا و کادرهای پزشکی و پرستاری در همه مراکز درمانی استان قدردانی کرد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این جلسه با بیان اینکه همه مشکلات مربوط به تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در استان حل شده است، افزود: از زمان تشکیل کمیته اقتصادی، یک میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر الکل وارد استان شده است که ۵۲۳ هزار لیتر از آن تحویل استان‌های دیگر شده است.
 
علی جهانگیری افزود: میزان تولید مواد ضدعفونی‌کننده الکلی در استان، یک میلیون و ۱۷۶ هزار لیتر و مواد غیرالکلی، سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: با مجوز دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ۹۰ واحد تولیدی در زمینه تولید ماسک فعالیت داشتند که بنا به نیاز، مجوز ۲۰ واحد تمدید شده است و در حال حاضر از نظر ماسک نیز در استان مشکلی نداریم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، گفت: آذربایجان شرقی از نظر نمونه‌برداری، دومین استان کشور است و هر روز بین ۹۰۰ تا هزار مورد نمونه‌برداری در استان انجام می‌شود.
 
محمدحسین صومی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد نمونه‌برداری‌ها، سرپایی است، افزود: به طور میانگین، نتیجه ۱۵ از نمونه‌برداری‌ها مثبت است و آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا نیز روند کاهشی دارد.
 
وی همچنین از تداوم اجرای پروژه‌های عمرانی بخش بهداشت و درمان در استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۸۰ هزار مترمربع فضای جدید درمانی در استان آماده بهره‌برداری است که به تدریج تجهیز و به نام شهدای مدافع سلامت افتتاح خواهد شد.
 
فرمانداران تبریز، مراغه و هریس هم که به همراه سایر فرمانداران استان به صورت ارتباط تصویری در این جلسه حضور داشتند، به بیان مسائل و مشکلات مربوط به بیماری کرونا در شهرستان‌های خود پرداختند.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه همچنین موضوع ایجاد و ادامه فعالیت نقاهت‌گاه‌های بیماران کرونا و روند کمک‌های مردمی به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای خبر