معاون معزول رحمانی، سرپرست وزارت صمت شد

 
معاون معزول رحمانی سرپرست وزارت صمت شد
سرقینی از ابتدای دولت تدبیر و امید تا بهمن ۹۸ به عنوان معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کرد

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، پس از اینکه «حسین مدرس خیابانی» رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را برای پست وزارت صنعت معدن و تجارت کسب نکرد؛ امروز رئیس جمهور در حکمی «جعفر سرقینی» را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

سرقینی با این حکم جایگزین مدرس خیابانی در وزارت صمت شد. مدرس خیابانی ۱۵ ماه به عنوان قائم مقام  وزارت صمت فعالیت داشت که سه ماه آخر آن پس از برکناری رضا رحمانی به عنوان سرپرست این وزارت‌خانه فعالیت می کرد.

سرقینی از ابتدای دولت تدبیر و امید تا بهمن ۹۸ به عنوان معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کرد اما در آن زمان از سوی رحمانی وزیر وقت صمت کنار گذاشته شد و به شرکت آسکوتک از شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو رفت.

معاون معدنی وزارت صنایع و معادن، مدیر عامل شرکت کل معادن ایران، سرپرست شرکت آسکوتک، مدیرعامل شرکت آلومینوم ایران (ایرالکو)، مدیرکل معادن و فلزات آذربایجان شرقی و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت معادن و فلزات از جمله سوابق سرقینی است.

جعفر سرقینی همانند مدرس خیابانی، رضا رحمانی و نعمت‌زاده اهل آذربایجان بوده و متولد سال ۱۳۳۷ از شهرستان اهر و دارای دکترای کانه آرایی از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا است.