تذکرات اسوتچی به شهرداری و شورانشینان

طعنه به شفاعت آجودان‌زاده و اکبرنژاد/ تلاش متضرر برای شرکت در مناقصه!
اسوتچی: قرار بود ابتدا حقوق کارگران و سپس حقوق مدیران پرداخت شود که دقیقا برعکس آن رخ می‌دهد، من مثل اعضای شورا نمی‌توانم جانبازی و پدر شهیدم را شفیع کنم و باید جوابگوی خدا باشم.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمدحسن اسوتچی در جلسه امروز شورای شهر تبریز و در سخنان میان دستور در خصوص پرداخت حقوق کارگران اظهار داشت: آقای دبیری و اسحقی آیا می‌دانید تا به امروز حقوق چند نفر مانده است؟ یکی از کارکنان منطقه هفت پیام داده که در سه سال گذشته حتی پرداخت حقوقِ سروفت را نتوانستید حل کنید.

وی با بیان اینکه تا به امروز حقوق کارگران عینالی، منطقه هفت، نصرگستر و منطقه شش یعنی حقوق ۴۰۰ نفر مانده است،گفت: شهردار به ما گفت که اعلام کردم که اول حقوق کارگران را بدهید و بعدا حقوق مدیران را بپردازید اما هم ماه قبل و هم این ماه دقیقا برعکس این کار انجام شده و هنوز حقوق کارگران پرداخت نشده است.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه باید پاسخگوی ظلم به کارگران باشیم، عنوان کرد: من روی صندلی آقای اشرف‌نیا نشستم که با آن همه سابقه و بزرگی از دنیا رفتند، من مثل اعضای شورا نمی‌توانم جانبازی و پدر شهیدم را شفیع کنم و باید جوابگوی خدا باشم.

وی با انتقاد از حضور ده ساله یک پیمانکار در اتوبوسرانی ابراز داشت: چطور یک پیمانکار اتوبوسرانی ده سال است که همه چیز را در دستش گرفته و هربار می‌گوید درآمد ندارم اما دست بردار نیست که برود و بازهم تلاش می‌کند تا در مناقصه برنده شود؟ این پیمانکار را چرا نمی‌توانید کنار بگذارید؟

اسوتچی با بیان اینکه از آه فرزندان کارگران خجالت نمی‌کشید، یادآور شد: هفته گذشته آقای مسعودی ریحان به من زنگ زده که می‌گویند ۹۸ درصد حقوق‌ها پرداخت شده است؛ اینکه حرف جدیدی نیست از شورای سوم تابحال می‌گویند ۹۸ درصد حقوق‌ها پرداخت شده اما اصل همان ۲درصد کارگر بیچاره است.

وی در خصوص دلیل عدم پرداخت حقوق کارگران خاطرنشان کرد: اینکه حقوق کارگران پرداخت نمی‌شود به این دلیل است که ضعیف هستند و صدایشان به جایی نمی‌رسد. چند روز بعد هم روزکارگر می‌شود و می‌گوییم یاشاسین کارگر و پیام تبریک برایشان ارسال می‌کنیم./آناج