نماینده مردم تبریز: وظیفه نمایندگان مطالبه‌گری است نه لابیگری/ تکثر آرا طبیعت نمایندگی است

بیگی گفت: اینکه نماینده با لابیگری و ریش گرو گذاشتن بخواهد کاری را پیش ببرد این اصلا در شان نماینده مردم نیست بلکه نماینده مدافع حقوق مردم است و در مقام مطالبه گری موضوعات را درخواست کند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که نمایندگان استان تاثیر لازم برای اقناع مسئولان کشوری به نفع توسعه امکانات استان را ندارند، اظهار داشت: من به عنوان نماینده تبریز توانستم پرونده ماشین سازی را به تنهایی از صفر تا صد جلو ببرم و نتیجه آن این شد که رئیس سازمان خصوصی سازی بازداشت شود و با رئیس جمهور قبل دست به یقه شویم.

وی ادامه داد: علاوه بر ماشین سازی قرارداد کشت و صنعت مغان و هپکو را باطل کردیم و این اگر تلاش و اقناع دستگاه‌ قضا و سایر دستگاه‌های نیست، پس چیست؟

نماینده مردم تبریز در پاسخ به این سوال که مردم از نمایندگان انتظار لابیگری به نفع استان را دارند، گفت: اینکه نماینده با لابیگری و ریش گرو گذاشتن بخواهد کاری را پیش ببرد این اصلا در شان نماینده مردم نیست بلکه نماینده مدافع حقوق مردم است و در مقام مطالبه گری موضوعات را درخواست کند کما اینکه این کار را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: اگر نمی‌توانیم مطالبه گری کنیم نشان می‌دهد که در جای دیگری ضعف داریم و آن ضعف باید برطرف شود.

بیگی در پاسخ به موضوع عدم هماهنگی نمایندگان در موضوعات مختلف مانند بخش شدن باسمنج ابراز داشت: تکثر آرا طبیعت نمایندگی است و هر نماینده از زاویه دید خود نگاه می‌کند چه بسا در مورد باسمنج نوع شناخت نمایندگان است که بخشداری را مفید می‌دانند.

وی ادامه داد: اینکه این تفکر چقدر درست یا غلط است بستگی به دیدگاه نمایندگان دارد و اصلا نمی‌توان به این تکثر آرا خرده گرفت.