میهمانی کریسمس سال گذشته، بوریس جانسون را دچار بحران سیاسی کرد

با انتشار ویدیویی در ارتباط با ادعاهای مطرح شده در مورد برگزاری میهمانی کریسمس سال گذشته در ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریب – دفتر و اقامتگاه نخست وزیر – انتقاد از بوریس جانسون، نخست وزیر و حتی فشار برای کناره‌گیری او افزایش یافته است. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، پیشتر گزارش شده بود که روز […]

image_pdfimage_print

با انتشار ویدیویی در ارتباط با ادعاهای مطرح شده در مورد برگزاری میهمانی کریسمس سال گذشته در ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریب – دفتر و اقامتگاه نخست وزیر – انتقاد از بوریس جانسون، نخست وزیر و حتی فشار برای کناره‌گیری او افزایش یافته است.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، پیشتر گزارش شده بود که روز ۱۸ دسامبر سال گذشته و دو روز پس از آنکه به علت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا مقررات محدودیت تجمع از جمله برگزاری میهمانی‌های کریسمس و سال نو برقرار شده بود، کارکنان دفتر نخست وزیر بدون رعایت این مقررات در یک گردهمایی در خانه شماره ۱۰ شرکت کردند.

دفتر نخست وزیر و آقای جانسون برگزاری میهمانی و تخلف از مقررات را تکذیب کرده‌اند اما در ساعات گذشته، انتشار یک نوار ویدیویی توسط یک شبکه تلویزیونی بریتانیا تردیدهایی را نسبت به اظهارات نخست وزیر ایجاد کرده است.

در این نوار آلگرا استراتون، یکی از سخنگویان مطبوعاتی سابق دفتر نخست وزیری دیده می‌شود که با حضور چندتن از کارکنان این دفتر ظاهرا در تمرین یا نمایش یک مصاحبه طنزآمیز با رسانه‌ها شرکت دارد. او در پاسخ به سئوالی در این مورد که آیا میهمانی کریسمس برگزار شده به طنز می‌گوید که خود او به خانه رفته بود و می‌افزاید که میهمانی در کار نبوده و گردهمایی کارکنان دفتر یک جلسه توجیهی بوده اما خود او و حاضران به خنده می‌افتند.

این نشست خبری نمایشی چهار روز پس از “میهمانی” ادعایی برگزار شده است.

انتهای خبر