سخنگوی اردوغان: مناقشه ترکیه-ارمنستان به پایان رسیده است

ابراهیم کالین گفت: اکنون مناقشه ترکیه-ارمنستان یا ترک-ارمنی در قفقاز به پایان رسیده و با آزادسازی قره‌باغ و پیوستن آن به خاک جمهوری آذربایجان، برگ جدیدی در تاریخ گشوده شده است. به گزارش اعتدال آذربایجان، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه که به منظور شرکت در کنگره سالانه جمعیت مسلمانان آمریکایی (MAS-ICNA) در ایالات‌ متحده […]

image_pdfimage_print

ابراهیم کالین گفت: اکنون مناقشه ترکیه-ارمنستان یا ترک-ارمنی در قفقاز به پایان رسیده و با آزادسازی قره‌باغ و پیوستن آن به خاک جمهوری آذربایجان، برگ جدیدی در تاریخ گشوده شده است.

به گزارش اعتدال آذربایجان، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه که به منظور شرکت در کنگره سالانه جمعیت مسلمانان آمریکایی (MAS-ICNA) در ایالات‌ متحده آمریکا به سر می‌برد، در سرکنسولگری ترکیه در شیکاگو با شهروندان ترک مقیم آمریکا دیدار کرد.

کالین در پاسخ به سوالی درباره اینکه لابی ارمنی در آمریکا نگرش ضد ترکیه را بخشی از هویت خود کرده است، گفت: «با آزادسازی قره‌باغ صفحه جدیدی در تاریخ گشوده شد، روند بسیار متفاوتی در قفقاز در جریان است، اکنون ساختار این دیاسپورا (جوامع دور از وطن) که چنین نگرشی دارد در شرف فروپاشی است».

وی تصریح کرد: «به عبارت دیگر، اکنون مناقشه ترکیه-ارمنستان یا ترک-ارمنی در قفقاز به پایان رسیده و با آزادسازی قره‌باغ و پیوستن آن به خاک آذربایجان، برگ جدیدی در تاریخ گشوده شده است».

کالین خاطرنشان کرد: ترکیه و ارمنستان اقداماتی برای عادی‌سازی روابط دوجانبه انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه روند عادی‌سازی بیشترین سود را برای ارمنستان خواهد داشت، گفت: «ارمنستان که به دریا دسترسی ندارد، از نظر اقتصادی ضعیف و تحت قیمومیت روسیه است. عادی‌سازی روابط با ترکیه، هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی کمک زیادی به این کشور خواهد کرد».

انتهای خبر