میرتاج الدینی مطرح کرد: تلاش مجلس برای تورم زا نشدن بودجه ۱۴۰۱

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: مجلس در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ تلاش خواهد کرد تا بودجه تورم زا نباشد و رویه‌های اشتباه گذشته را اصلاح کند. به گزارش اعتدال آذربایجان، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز صبح این کمیسیون گفت: جزئیات […]

image_pdfimage_print

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: مجلس در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ تلاش خواهد کرد تا بودجه تورم زا نباشد و رویه‌های اشتباه گذشته را اصلاح کند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز صبح این کمیسیون گفت: جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کل کشور در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد:کسری تراز عملیاتی براساس برنامه پنج ساله ششم توسعه در سال جاری نباید وجود می‌داشت اما روند بودجه‌ سال‌های گذشته طبق این برنامه پیش نرفت و در سال گذشته حدود ۴۶۰ هزار میلیارد تومان کسری داشتیم که اکنون این روند در لایحه  بودجه سال آینده بهبود پیدا کرده است.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: نحوه اصلاح رویه جبران کسری تراز عملیاتی در این جلسه از سوی دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها مورد تاکید قرار گرفت و اعلام کردند، این کسری اگر با رویه‌های گذشته از جمله خلق پول جبران شود، تنها افزایش نقدینگی و تورم در کشور را به دنبال خواهد داشت اما اگر مدیریت کسری تراز عملیاتی به درستی انجام شود، قطعا به نفع جامعه خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: مجلس در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ تلاش خواهد کرد تا بودجه تورم زا نباشد و رویه‌های اشتباه گذشته را اصلاح کند. بانک مرکزی باید با اقتدار بر بانک‌ها نظارت کند تا  آنها حجم نقدینگی را مدیریت کنند، مسلما این موضوع به سیر نزولی تورم در سال آینده کمک خواهد کرد.

انتهای خبر