فرمانده مرزبانی کشور: مایه آرامش و اطمینان خاطر برای ایرانیان است/ شهید سلیمانی به تاسی از حضرت زهرا(س) در مسیر دفاع از ولایت شهید شد

فرمانده مرزبانی کشور از آذربایجان به عنوان مایه قدرت و اطمینان خاطر به ویژه در بین نیروهای مسلح یاد کرد. به گزارش اعتدال آذربایجان، سردار احمدعلی گودرزی ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای مرزبانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان مهد و پرورش گاه مفاخر و شهدایی چون ستارخان و باقرخان، شهدای پل آهنی در […]

image_pdfimage_print

فرمانده مرزبانی کشور از آذربایجان به عنوان مایه قدرت و اطمینان خاطر به ویژه در بین نیروهای مسلح یاد کرد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، سردار احمدعلی گودرزی ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای مرزبانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان مهد و پرورش گاه مفاخر و شهدایی چون ستارخان و باقرخان، شهدای پل آهنی در جلفا طی جنگ جهانی دوم، شهید قاضی طباطبایی و شهید باکری و هزاران شهید دوران دفاع مقدس و جمعی از شهدای مدافع حرم است اظهار داشت: وقتی نام آذربایجان می‌آید، احساس می‌کنیم قدرت عظیمی‌پشت ما ایستاده و نام این خطه مایه آرامش و اطمینان خاطر برای ایرانیان است.

وی در ادامه با اشاره به ایستادگی‌‌‌های مردم و رشادت‌‌‌های نیروهای مسلح در دوران جنگ تحملی گفت: ما در طول  دوران دفاع مقدس نه با یک کشور به نام عراق و رژیم بعث که با ۴۴ کشور مختلف و مستکبران و ظالمان دنیا از بلوک شرق و غرب به طور مستقیم و غیرمستقیم از صدام حمایت میکردند جنگیدیم چرا که ایران اسلامی‌می‌خواست عدالت خواهی و بازگشت به دین و ارزش‌ها را در حکومت نوپای جمهوری اسلامی‌پایه گذاری کند.

فرمانده مرزبانی ناجا به همزمانی و تقارن ایام عزای فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و بیان کرد:همانگونه که حضرت فاطمه زهرا (س) وجود مبارکشان را در راه امامت و ولایت  فدا کردند، سردار دلها هم به تاسی از اولین شهیده راه ولایت، در این مسیر گام نهاد.

وی افزود: در واقع این خانواده‌‌‌های معظم شهدا بودند که پس از حضرت فاطمه زهرا (س)، با تربیت فرزندانی شجاع، دلیر و فداکاری که خونها و جان هایشان در این راه دادند، نقش به سزایی در دفاع از حریم اسلام و ولایت ایفا کردند.

گودرزی به عملیات والفجر ۸ و فتح فاو اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: همزمان با پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام در فتح فاو، ارتش رژیم بعث عراق در واکنشی مستاصلانه به این عملیات بخشی از مهران را اشغال کرد، اما دو گردان تحت هدایت سردار سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله ارتفاعات استراتژیک قلاویزان را بازپس گرفتند و موزانه میدان نبرد را تغییر دادند تا نقشه دشمن ناکام بماند.

وی ادامه داد: شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی عزیز دلیل این رشادت رزمندگان در باز پس گیری ارتفاعات قلاویزان را  اتصال این نیروها به قرآن و ائمه معصومین (ع) قلمداد کرد و این واقعیت در واقع رمز بسیاری از فتوحات دوران دفاع مقدس بوده است.

فرمانده مرزبانی کشور تأکید کرد: توسل به ائمه معصومین و چشم امید به قدرت لایزال الهی مانع از شکست پذیری نظام جمهوری اسلامی‌ایران شده است و حاج قاسم سلیمانی هم با همین توسل و توکل هفت نیروی نظامی‌مقتدر از جمله حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن و حزب الله لبنان را ایجاد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز هم نیروهای نظامی‌کشور با تبعیت محض از فرمانده کل قوا با صلابت، صداقت در گفتار و کردار خادم مردم هستند و درهر جایی که نیاز به خدمت باشد، از دور افتاده ترین و محروم ترین نقاط مرزی و در فرآیند مقابله با بیماری کرونا همکاری می‌کنند و در عین حال در مرزهای سراسر کشور نیز راسخ و استوار در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و حافظ امنیت و آرامش کشور هستند.

انتهای خبر