چه بر سر فرش تبریز آمده است؟/ کمترین صادرات نسبت به سال گذشته

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: فرش تبریز به نسبت سال های قبل، کمترین صادرات را داشته است. به گزارش اعتدال آذربایجان، مشکلات صنعت فرش آذربایجان شرقی ظهر امروز سه شنبه با حضور فعالان این حوزه در اتاق بازرگانی تبریز بررسی شد. یونس ژائله، رییس اتاق تبریز در این جلسه با اشاره […]

image_pdfimage_print

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: فرش تبریز به نسبت سال های قبل، کمترین صادرات را داشته است.

به گزارش اعتدال آذربایجان، مشکلات صنعت فرش آذربایجان شرقی ظهر امروز سه شنبه با حضور فعالان این حوزه در اتاق بازرگانی تبریز بررسی شد.

یونس ژائله، رییس اتاق تبریز در این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه صنعت فرش در حوزه‌‌‌های صادراتی گفت: برای توسعه این صنعت، اقدامات لازم از سوی اتاق تبریز و بهره گیری از ظرفیت‌‌‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در این خصوص انجام خواهد شد.

در این جلسه جمعی از فعالان و پیشکسوتان حوزه فرش استان همچون عظیم زاده، هریسچیان، پورفرشچی زاد و هم چنین هیات رییسه دیگر تشکل‌‌‌های فرش و سازمان‌‌‌های دولتی حضور داشتند.

همچنین در این جلسه مقرر شد مصوبات قبلی شورای گفتگوی استان در حوزه فرش احیا و بازنگری شده، بسته‌‌‌های پیشنهادی توسط حوزه‌‌‌های مختلف برای فرش آماده و همچنین از ظرفیت مجمع نمایندگان استان جهت احیای حوزه فرش بهره برداری شود. همچنین بررسی کارشناسی موضوع انتقال فرش از حوزه صمت به میراث فرهنگی از دیگر موضوعات مورد تاکید فعالان این بخش بود.

با تاکید فعالان حوزه فرش و با بررسی مشکلات این حوزه، تصمیم بر برگزاری جلساتی در حضور استاندار آذربایجان شرقی شد.

انتهای خبر