هشدار شرکت های هواپیمایی درباره اختلالات ناشی از نسل پنج تلفن همراه

۱۰ شرکت بزرگ هواپیمایی بزرگ ایالات متحده هشدار داده‌اند که استفاده از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵-جی/ G۵) باعث “اختلال اساسی” در پروازها خواهد شد. به گزارش اعتدال آذربایجان، این شرکت‌ها گفته‌اند با آغاز به کار خدمات نسل پنجم موبایل توسط “وریزون و ای‌تی‌اند‌تی” که قرار است فردا (چهارشنبه ۱۹ ژانویه/۲۹ دی) راه‌اندازی شود […]

image_pdfimage_print

۱۰ شرکت بزرگ هواپیمایی بزرگ ایالات متحده هشدار داده‌اند که استفاده از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵-جی/ G۵) باعث “اختلال اساسی” در پروازها خواهد شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، این شرکت‌ها گفته‌اند با آغاز به کار خدمات نسل پنجم موبایل توسط “وریزون و ای‌تی‌اند‌تی” که قرار است فردا (چهارشنبه ۱۹ ژانویه/۲۹ دی) راه‌اندازی شود باعث بروز “یک فاجعه اقتصادی می‌شود که کاملا اجتناب‌پذیر است”.

شرکت‌های هواپیمایی نگران آن هستند که سیگنال‌های باند سی نسل پنجم به خصوص در هوای بد باعث اختلال در سیستم ناوبری هواپیما شود.

آنها گفته‌اند که این هشدار را در نامه‌ای به اطلاع مقامات آمریکایی رسانده‌اند؛ مدیران ارشد شرکت‌های هواپیمایی امریکن ایرلاینز، دلتا ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

در این نامه آمده که برای جلوگیری از اختلال قابل توجه در عملیات هوایی انتقال مسافر، کالا و عرضه اقلام دارویی از جمله نقل و انتقال واکسن “مداخله فوری لازم است.”

این نامه به رویت بی‌بی‌سی رسیده که برای پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل، رئیس اداره هواپیمایی فدرال، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال و مدیر شورای ملی اقتصاد این کشور ارسال شده است.

بی‌بی‌سی همچنین آگاه شده که مذاکرات در مورد آنچه که “وضعیتی بسیار سیال” توصیف شده در بالاترین سطوح دولت ایالات متحده در جریان است.

خطوط هوایی آمریکا خواسته‌اند که سیگنال‌های ۵ جی “در فاصله تقریبا دو مایلی باند پرواز در فرودگاه‌هایی که در معرض تاثیرات آن قرار دارند ممنوع شود.

انتهای خبر