تجمع اعتراضی معلمان در آذربایجان شرقی

امروز فرهنگیان شاغل و بازنشسته در برخی از استان‌های کشور تجمع اعتراضی نسبت به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی برگزار کردند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، امروز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه، فرهنگیان شاغل و بازنشسته در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی در برخی از استان‌های کشور تجمع مسالمت‌آمیزی را مقابل اداره‌کل‌های آموزش و پرورش استانی و در تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار کردند.

این معلم‌ها که شعار «عدالت در پرداخت»، «اجرای طرح رتبه‌بندی» و «رسیدگی به وضعیت معیشتی بازنشستگان» را سر می‌دادند.

حدود هزار نفر از فرهنگیان اصفهان در مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش این استان تجمع کردند و درخواست اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان و بهبود وضعیت معیشتی را از مسوولان داشتند.

همچنین در زنجان نیز حدود ۵۰۰ نفر از معلم‌های شاغل و بازنشسته نیز در مقابل اداره‌کل آموزش وپرورش این استان تجمع مسالمت‌آمیز برگزار کردند.

حدود ۲۵۰ نفر از معلمان معترض چهارمحال و بختیاری از ساعت ۱۰ صبح مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان تجمع کردند. این معلمان با بیان شعارهایی، اعتراض خود را به عدم اجرای طرح رتبه بندی معلمان اعلام کردند.

همچنین در استان خوزستان نیز در مجموع حدود ۱۵۰ نفر نیز در مقابل اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های این استان تجمع مسالمت‌آمیز برگزار کردند.

در استان زنجان همچنین حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تجمع شد که شعارها در مورد توجه به معیشت معلمان، رفع تبعیض و رسیدگی به خواسته‌های صنفی معلمان بود.

در استان مازندران نیز جمعی از فرهنگیان شهرهای بهشهر، آمل و نوشهر مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های ذکر شده تجمع کردند.

حدود ٢۵٠ نفر نیز از ساعت ١٠صبح امروز در مقابل اداره کل آموزش و پرورش لرستان هم تجمع اعتراضی انجام داده و خواستار اجرای کامل طرح رتبه‌بندی شدند.

در این تجمع شعارهایی نظیر «اجرای رتبه‌بندی حق مسلم ماست» و «دولت انقلابی حمایت حمایت» مطرح شد.

در همدان نیز حدود ۳۵۰ نفر در محوطه اداره کل آموزش و پروش حدود یک ساعت تجمع داشتند. همچنین در آذربایجان شرقی این تجمع در حدود ۳۰۰ نفر بود. در یزد نیز بیش از ۷۰۰ نفر در مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش تجمع کرند. در کرمان و کردستان نیز این جمعیت زیر ۱۰۰ نفر بود.