اصلی ترین رسالت دولت در آذربایجان شرقی چیست؟/ بازگشت ۶۳ کارخانه و ۸ معدن راکد به چرخه تولید در استان

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مجموعه مدیریتی استان ارتقای سرمایه گذاری و تولید را اصلی ترین رسالت خود پس از تأمین امنیت در سطح استان می داند. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمد کلامی در نشست صمیمی با جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان بناب با اشاره به قرارگرفتن کشور در یک جنگ اقتصادی […]

image_pdfimage_print

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مجموعه مدیریتی استان ارتقای سرمایه گذاری و تولید را اصلی ترین رسالت خود پس از تأمین امنیت در سطح استان می داند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمد کلامی در نشست صمیمی با جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان بناب با اشاره به قرارگرفتن کشور در یک جنگ اقتصادی اظهار کرد: لازمه عبور موفقیت آمیز از این شرایط اتحاد، همدلی و همکاری دولت و مجموعه های اقتصادی و واحدهای تولیدی است.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سه ماهه گذشته ۶۳ کارخانه و ۸ معدن راکد به چرخه فعالیت بازگشته اند و میزان صدور مجوزها برای واحدهای جدید نیز ۳ برابر افزایش یافته است.

کلامی گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی در سطح استان در حال انجام است که از جمله می توان به اعلام آمادگی بانک شهر برای سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی برای اتصال ایستگاه راه آهن خاوران به ایستگاه تبریز اشاره کرد.

وی افزود: احداث ۲ پست ۴۰۰ مگاواتی از جمله برنامه های دیگر دولت در سطح استان بود که پیگیرآن هستیم.

صادرات ۲۱۲ هزار تن کالا از شهرستان بناب

فرماندار بناب هم گفت: در ده ماه گذشته بالغ بر ۲۱۲ هزار تن کالا از شهرستان بناب به ۴۵ کشور جهان صادر شده است.

شهریار فتحی با بیان اینکه روزانه ۲۶۰ تریلی کالا از شهرک صنعتی بناب خارج می شود؛ اظهار کرد: به رغم اینکه بناب یک شهرستان بندری نیست ولی از برخی شهرهای دارای بندر کامیون های بیشتری از آن خارج می شوند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولین باید به شهرستان بناب نگاه ویژه ای داشته باشند؛ اظهار کرد: ظرفیت لازم برای صادرات ۲ برابر میزان فعلی کالا از این شهرستان وجود دارد.

امروز با حضور معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، جمعی از مسئولین یک واحد تولیدی ظروف و مصنوعات تزئینی و فلزی در این شهرستان با ظرفیت ۳۰۰ تن در سال افتتاح شد.

جهت تکمیل این طرح بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی هزینه شده است که با راه اندازی این واحد زمینه اشتغال ۶۰ نفر نیروی کار فراهم شد.

مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب در بناب بهره برداری شد

امروز همچنین با حضور معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار، مدیران آب و فاضلاب و جمعی از مسئولین شهرستان منبع ۱۰ هزار مترمکعبی آب در شهرستان بناب بهره برداری شد.

این منبع ۱۰ هزار مترمکعبی که در منطقه کوه های قره قشون واقع شده است با هدف افزایش ظرفیت ذخیره سازی به منظور تعدیل فشار شبکه و تأمین آب شرب شهروندان د رفصل گرم سال و مواقع قطع برق به عنوان منبع ذخیره سازی ساخته شده است.

برای احداث و تکمیل منبع ۱۰ هزار مترمکعبی بناب بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و با راه اندازی این منبع مشکل کیفی و کمی آب شرب بناب برطرف خواهد شد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب واقع در ۱۱۰ کیلومتری مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان یکی از شهرهای مهاجرپذیر استان است که طی سه دهه اخیر با رشد فزاینده جمعیت روبرو شده و به تبع آن شهر از لحاظ سطحی گسترش سه چهار برابری یافته و از طرف دیگر با الصاق شهرک مسکونی ولی عصر(عج) و نیز افزایش سکونت در مساکن بلند مرتبه میزان مصرف آب شرب شهرستان افزایش چشمگیری یافته است که ضرورت ایجاد منابع ذخیره سازی بیش از پیش نمود عینی می یابد.

 

انتهای خبر