فوری/ سقوط یک فروند هواپیما در تبریز

روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در داخل سالن ورزشی شهید علیپور واقع در بلوار منجم را تایید کرد.

image_pdfimage_print

دقایقی قبل در سقوط هواپیمای جنگی در یک منطقه مسکونی در تبریز سه نفر به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، دقایقی قبل روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در داخل سالن ورزشی شهید علیپور واقع در بلوار منجم را اعلام کرد.

سیامک نوروزی، مدیر امور ارتباطات سازمان آتش نشانی تبریز اظهار داشت: تا این لحظه اطلاع دقیقی از چرایی این حادثه و سلامت خلبان و همچنین تلفات احتمالی حادثه در دست نیست و عملیات همچنان ادامه دارد لذا هر اظهارنظر یا گمانه ای که در رسانه های غیررسمی مطرح شده باشد، تایید نمی شود.

وی ادامه داد: همشهریان عزیز به‌هیچ عنوان به اخبار منابع غیر رسمی توجه نفرمایند و به محض اتمام عملیات، اطلاعیه تکمیلی به سمع و نظر همشهریان عزیز خواهد رسید.

محمد باقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در بازدید از محل حادثه اظهار داشت: این هواپیما از نوع آموزشی F5 حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه یکه‌دکان سقوط کرده و علت حادثه در دست بررسی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده است، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.

هنربر عنوان کرد: متاسفانه در این حادثه یک نفر از همشهریان جان خود را از دست داد و وضعیت خلبانان هواپیما نیز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: عملیات امداد و نجات با حضور همه دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی در حال انجام است و اطفای حریق به طور کامل انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تبریز هم با بیان اینکه هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده است که خوشبختانه مدرسه تعطیل بوده است، گفت: دو نفر کادر پرواز و یک هم وطن در اتومبیل شخصی خود از تلفات این حادثه هستند.خلبان احتمالا به دلیل اینکه هواپیما در منطقه مسکونی درحال سقوط بوده اِجکت نکرده است و جان خود را فدا کرده است.

 

انتهای خبر