پایان دعوا و سردرگمی یک ماهه؛

یعقوب هوشیار شهردار تبریز شد

 از میان سعید شریف زاده و یعقوب هوشیار، دو کاندیدای نهایی شهرداری تبریز این هوشیار بود که با کسب هفت رای از ۱۳ عضو شورا توانست به عنولن شهردار جدید تبریز انتخاب شود.

image_pdfimage_print

یعقوب هوشیار با رای هفت عضو شورا به عنوان شهردار جدید تبریز انتخاب شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، جلسه انتخاب شورای شهر تبریز با موضوع انتخاب شهردار تبریز صبح امروز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه از جانبازان و ایثارگران حاضر در شورای شهر تبریز تقدیر به عمل آمد و سپس پروسه انتخاب شهردار آغاز شد.

 از میان سعید شریف زاده و یعقوب هوشیار، دو کاندیدای نهایی شهرداری تبریز این هوشیار بود که با کسب هفت رای از ۱۳ عضو شورا توانست به عنولن شهردار جدید تبریز انتخاب شود.

یعقوب هوشیار که در ماه‌های گذشته نیز به عنوان گزینه شهرداری مطرح شده بود سرانجام به تهران رفته و شهردار منطقه ۱۸ تهران شد ولی تنها چند ماه بعد و پس از استیضاح عباس رنجبر بار دیگر نام هوشیار بر زبان‌ها افتاد اما وی روز یکشنبه از کاندیداتوری انصراف داد و در حالیکه تنها گزینه باقیمانده سعید شریف زاده بود با اصرار برخی اعضای شورای شهر تبریز، صبح امروز هوشیار بار دیگر اعلام آمادگی کرده و نهایتا با کسب رای اکثریت اعضای شورای شهر، شهردار تبریز شد.

گفتنی است؛ حکیمه غفوری،علیرضا نوای باغبان، یاسین بجانی، حجت الاسلام کاظم زعفرانچیلر، حجت الاسلام رسول برگی، شهرام دبیری و هادی پرویز هفت عضوی بودند که به یعقوب هوشیار رای دادند.

بیوگرافی یعقوب هوشیار

یعقوب هوشیار, متولد ۱ شهریور سال ۱۳۵۶ است. هوشیار که از کارکنان باسابقه شهرداری تبریز است، مدرک دکترای عمران خویش را از دانشگاه تبریز اخذ کرده و کارمند رسمی شهرداری است.

در سوابق هوشیار می توان به شهرداری مناطق ۱۰ و ۵ تبریز، شهردار منطقه ۱۸ تهران و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور نیز اشاره کرد. او همچنین عضو هیئت‌ مدیره سازمان نظام مهندسی استان ، کارشناس رسمی دادگستری ، رئیس کمیسیون ژئوتکنیک آذربایجان‌شرقی، عضو هیات مدیره هیات موتورسواری و اتومبیل سواری استان،  عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب کشور و … در سابقه و رزومه کاری خود دارد.

هوشیار در سال ۱۳۹۲ نیز در بین گزینه‌های شهرداری تبریز قرار گرفت اما بعدها انصراف داد و در سمت شهرداری منطقه ۵ تبریز ابقا شد و مجری بسیاری از طرح‌های شهری گردید. آمارها نشان می دهد که او به عنوان یک مدیر جوان در طول ۹ سال حضورش در دو منطقه ۱۰ و ۵ بیش از ۱۴۰ طرح و پروژه شهری را به اجرا درآورده است.

انتهای خبر