وزیر کشور در تبریز مطرح کرد: تدبیر شهید باکری گواه از شجاعت او می داد / هیچ سوقصد دشمن بی پاسخ نمی ماند

تدبیر شهید باکری گواه از شجاعت او می داد / هیچ سوقصد دشمن بی پاسخ نمی ماند

بزرگداشت سالروز شهادت آقا مهدی باکری و شهدای بدر و خیبر با سخنرانی احمد وحیدی وزیر کشور و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در تالار اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، احمد وحیدی در این مراسم باشکوه اظهار داشت: شهدا شمع راه بشریت هستند و در این بین افضل شهدا، شهدایی اند که در خط مقدم جنگیده اند، شهدایی که در غربت اسلام و مومنین، به یاری مومنین آمدند و جان را فدای اسلام کردند.

وی در توصیف شهدا افزود: آنهایی که راه را برای دیگران گشودند و رسم شهادت را به دیگران یاد دادند‌.

وزیر کشور با بیان اینکه مجلس شهدا مجلس توحید است، گفت: شهید کسی است که به خدا پیوسته است. کسی که خودش را بشناسد خدایش را شناخته است، شهدا خودشان را شناخته اند.

وی ادامه داد: مجلس شهید مجلس توحید و حیات است، خدا را شاکریم که این شهدا برای ما هستند.

راه شهید باکری زنده است

وحیدی در مورد شهید باکری گفت: بعد از ۳۷ سال همچنان عشق و یاد او کاملا تازه در دل کسانی که دل به راه او دادند و او را اسوه خود ساخته اند همچنان زنده است و همچنان وصیت او را دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: ما باید قدردان و سپاسگزار آنها باشیم که راه را به ما نشان دادند و به ما آموختند که در مسیر سعادت چه باید بکنیم در دنیایی مملو از ظلمات و تیرگی ها، این چلچراغ ها بدرخشند و راه ها را بگشایند تا خیل شهدا از پس آنها راه بیفتند.

تدبیر شهید باکری گواه از شجاعت او می داد

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شهید باکری یک انسان ذوالابعاد، عارف، مجاهد، متفکر، عمیق، شجاع، مخلص،متوکل و متواضع بود واگر کسی بداند این شهید در عملیات های بدر و خیبر چه کرده است آن وقت ممکن است گوشه ای از ظرفیت های این شهید را بفهمد.

وی ادامه داد: او بسیار اهل فکر و تدبر بود،کم حرف می زد و کم هم اعتراض می کرد. تدبیرش تدبیری نبود که بدنبالش محافظه کاری باشد بلکه تدبیرش از شجاعتش گواهی می داد.

حقانیت انقلاب با پرورش جوانانی چون باکری

وزیر کشور بیان داشت: آیا ما نباید از همین جا به حقانیت انقلاب که چنین فرزندانی در دامنش پرورید ایمان بیاوریم؟ باید شهدایمان را به دنیا و قبل از آن به جوانانمان بشناسانیم آن وقت این انقلاب آنچنان مستحکم خواهد بود که احدی نمی‌تواند آن را تکان دهد.

وی به اهمیت جهاد تبیین پرداخته و افزود: بخش مهمی از جهاد تبیین به تببین این ماجرا می ذرد که چه شد جریانی در کشور درست شد که همچنان ادامه دارد.

شکست مفتضحانه راهبرد فشار حداکثری آمریکا

این مقام عالی دولت به تحولات منطقه اشاره کرده و گفت: اینکه شما می‌بینید مسئولین رسمی آمریکایی اعتراف می کنند بزرگترین راهبردهاشان که فشار حداکثری بوده، مفتضحانه شکست خورده است؛ چه کسانی آنها را مفتضحانه شکست داده اند؟

هیچ سوقصد دشمن بی پاسخ نمی ماند

وی تاکید کرد: امروز دشمن می داند هیچ سو قصدی به این نظام مقدس و این آب و خاک بی تردید بی پاسخ نمی ماند. امروز دشمن ما بیش از هر موقعی باید بداند که ملت سربلند ما و رزمندگان بزرگ ما هرگز در پیگیری از توطئه های آنها تا پاسخ لازم به آن توطئه ها، باز نخواهند نشست.

کمی صبر تا خواری دشمنان

وحیدی گفت: بنا نیست توطئه ها و خسارت هایی که به ما وارد کردند را فراموش کنیم. رزمندگان و مجاهدین ما همه یکدست و یکپارچه در یک صف بدنبال تحقق اهداف بزرگ الهی هستند که این شهدای ما مظهر آنها بودند.

وی اظهار داشت: ما در این مجالس با روح شهدا پیمان می بندیم که راه آنها را ادامه دهیم و لحظه ای از پا ننشینیم که پیروزی نزدیک است. کمی صبر احتیاج است که معلوم شود دشمنان ما چقدر ضعیف و خوار هستند.