انتقاد فرماندار تبریز از وضعیت آشفته و ویران محوطه مقبره الشعرا: سازه چند صد میلیارد تومانی بیشتر شبیه سردخانه است!

چند سکانس تلخ از مقبره‌الشعرا/ مقبره‌الشعرا، قربانی بلندپروازی شهرداری |  خبرگزاری فارس

فرماندار شهرستان تبریز گقت: وضعیت آشفته و ویران محوطه مقبره الشعرا زیبنده تبریز نیست و دستگاه‌های مرتبط باید با اقدام جهادی مشکلات محوطه را در ضلع شمالی و جنوبی با فوریت رفع کنند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، علی جعفری آذر در جلسه بررسی مشکلات مقبره الشعرا با انتقاد از طولانی شدن عملیات اجرائی پروژه مقبره الشعرا اظهار داشت: چندین سال است پیرامون مقبره الشعرا و بنای اصلی با ورق‌های شیروانی حصارکشی شده و منظر بدی را از خود برای شهروندان، اهالی منطقه، میهمانان و مسافران به جای گذاشته است.

وی افزود: این وضعیت آشفته، ویران و رها شده زیبنده تبریز نیست و دستگاه‌های مرتبط باید با اقدام جهادی مشکلات محوطه را در ضلع شمالی و جنوبی با فوریت رفع نموده و محیط را به شکل زیبا آماده پذیرایی از میهمانان تابستانی کنند.

فرماندار تبریز با انتقاد از طراحی سازه چند صد میلیارد تومانی در زیرزمین ضلع شمالی گفت: ضرورت و کاربری این سازه چندان معلوم نیست و بیشتر شبیه سردخانه می‌باشد.

جعفری آذر خاطرنشان کرد: مقبره الشعرا یکی از قطب‌های گردشگری آذربایجان و همچنین محل تفریح همشهریان و اهالی منطقه است و شهرداری تبریز تا آخر خردادماه امسال نسبت به یکسان سازی محوطه، پوشش سازه‌ها و گودال‌ها، گل‌کاری محوطه، ایمن سازی سازه‌ها و تملک مغازه‌های واقع در اول تکیه حیدر برای تسهیل عبور و مرور به طرف مقبره الشعرا اقدام کند.

مقبره الشعرا ، تبریز - مجله تاپ توریست به همراه تصاویر و توضیحات

گفتنی است، طرح توسعه و بازسازی بنای مقبره الشعرا که از سال ۹۳ شروع شده است به علت فرافکنی و عدم هماهنگی بین دستگاههای متولی از جمله شهرداری تبریز، میراث فرهنگی، ارشاد و استانداری و همچنین به دلیل عدم تخصیص اعتبارات دولتی لازم همچنان نیمه تمام مانده و مورد اعتراض گسترده مردم استان می باشد.

امید است طرح توسعه مقبره الشعرای تبریز که سال هاست به دلایل مختلف به کندی و با حرکت لاک پشتی در حال انجام است بزودی و با همکاری ارگان‌های مشارکت کننده این طرح به اتمام برسد تا این مکان تاریخی و فرهنگی همانند گذشته پذیرای خیل عظیم گردشگران آثارتاریخی و فرهنگ دوستان از سراسر کشور باشد.