نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: باید اذعان کنیم که درباره بیانیه گام دوم انقلاب کوتاهی کرده‌ایم

امام جمعه تبریز گفت: باید اذعان کنیم که درباره بیانیه گام دوم انقلاب کوتاهی کرده‌ایم؛ برخی تصور می‌کنند این بیانیه صرفا یک پیام است اما در واقع منشور چهل ساله دوم انقلاب است. امیدوارم در بحث جهاد تبیین هم کوتاهی نکنیم.

image_pdfimage_print

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امروز جهاد کبیر، در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد و باید جوانان مومن و حزب اللهی با اتکا به داشته‌های داخلی خود به صورت انقلابی به کارهای فرهنگی و اقتصادی بپردازند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی استان و اعضای ستاد گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: وقتی نیروهای عراقی می‌خواستند وارد خرمشهر شوند «بنی‌صدر» با این فکر که آن‌ها را داخل شهر بکشانیم و سپس خفه کنیم، باعث سقوط این شهر شد. همه کارشناسان نظامی نسبت به این سیاست و طرح غلط هشدار می‌دادند اما او توجهی نکرد و اتفاقی افتاد که نباید می‌افتاد.

وی با اشاره به اهمیت بالای آزادسازی خرمشهر گفت: گرچه با پیروزی انقلاب اسلامی و برهم خوردن توازن در منطقه به زیان آمریکا، تحولات مهمی به وقوع پیوست و تحمیل جنگ بر اساس این فرض طراحی و اجرا شد تا با مهار و تعدیل جمهوری اسلامی، مجددا توازن به سود آمریکا برقرار شود، ولی فتح خرمشهر که در نظر استکبار جهانی و وابستگانش به‌منزله سقوط عراق و فروپاشی کشورهای منطقه ارزیابی می‌شد، خط بطلانی بر نقشه‌های استکبار و ارتجاع کشید.

«آل‌هاشم» افزود: آمریکا برای مقابله با تغییر توازن در خلیج فارس و خاورمیانه مبادرت به تقویت جبهه میانی خودش کرد به این ترتیب که با ایجاد جو روانی و تبلیغاتی، کشورها را چنین نگران می‌کرد که منطقه در آستانه یک تحول عظیم است و نتایج آن به سود انقلاب اسلامی ایران خواهد بود و تلاش می‌کرد به اعراب و سران کشورهای وابسته بگوید ما پشت شما هستیم اما فتح خرمشهر توازن را به‌طورکلی به سود ایران تغییر داد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: هنگامی که تفکر انقلابی وجود داشته باشد و همه توان به میدان آورده شود و در نهایت به خدا توکل شود، دست الهی همچون پشتوانه‌ای محکم به کمک خواهد آمد.

«آل‌هاشم» افزود: آزادسازی خرمشهر نشان داد امکان آزادسازی همه ملت‌های تحت ستم و استکبار، امکان آزادسازی فلسطین و امکان اینکه ملت مستضعفی وجود نداشته باشد وجود دارد اما نیازمند تلاش است. رهبر معظم انقلاب فرمودند خرمشهرها در پیش داریم؛ البته نه در میدان جنگ، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ ندارد اما از جنگ نظامی سخت‌تر است.

وی گفت: امروز جهاد کبیر، در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد و باید جوانان مومن و حزب اللهی با اتکا به داشته‌های داخلی خود به صورت انقلابی به کارهای فرهنگی و اقتصادی بپردازند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به شعار سال اظهار داشت: گذر از عصر صنعتی به عصر دانش و اطلاعات و نیز ارتباط و همبستگی مدیریت اطلاعات و کسب دانش باعث گردیده است که مدیریت دانش در سازمان‌های نظامی به‌عنوان یک رویکرد راهبردی برای رسیدن به اهداف دفاعی در نظر گرفته شود. در عصر جابه‌جایی منابع قدرت، دانش به‌عنوان محور اصلی اقتدار دفاعی مطرح می‌شود لذا حرکت به سمت سازمان‌های دانش بنیان برای نهادهای نظامی و دفاعی ضرورتیست که نیازمند توجه فرماندهان و مدیران و پژوهشگران حوزه دفاعی و نظامی است.

وی ادامه داد: الحمدالله ما در حوزه سلاح و مهمات و فناوری هیچ کمبودی نداریم و با اتکا به خلاقیت و ابتکار نیروهای جوان رشد چشمگیری داشته‌ایم. ما هیچ وابستگی در زمینه سلاح و تجهیزات نظامی و تولید امنیت به خارج نداریم بلکه حتی توان صادرات داریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در بحث سخت افزاری در اوج قله قرار داریم و در تاریخ هیچگاه به اندازه امروز تا بن دندان مسلح نبوده‌ایم اما لازم است روز به روز پیشرفت کنیم و به سلاح‌های نو و دانش نو دست پیدا کنیم.

«آل‌هاشم» با تاکید بر اهمیت دستیابی به اقتدار و قدرت در سطح جهانی گفت: تنها با دستیابی به اقتدار و قدرت است که می‌توان هویت، حیثیت، استقلال و عزت یک کشور را در مقابل زورگویان حفظ کرد.

وی درباره لزوم عمل به جهاد تبیین اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند جهاد تبیین چیز جدیدی است اما سابقه فراوانی دارد. اینکه راویانی به دور از تحریف در کاروان‌های راهیان نور که در زمره برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، حاضر می‌شوند و به روایتگری می‌پردازند مصداق جهاد تبیین است.

امام جمعه تبریز افزود: باید اذعان کنیم که درباره بیانیه گام دوم انقلاب کوتاهی کرده‌ایم؛ برخی تصور می‌کنند این بیانیه صرفا یک پیام است اما در واقع منشور چهل ساله دوم انقلاب است. امیدوارم در بحث جهاد تبیین هم کوتاهی نکنیم.

انتهای خبر