موج تغییرات در نظام بانکی دولت یازدهم/عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران شد

حیدری از مدیرعاملی بانک ملی ایران برکنار شد تا تغییرات دولت تدبیر و امید به نظام بانکی برسد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، مجمع بانک ملی ایران به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی به مدیرعاملی عبدالناصر همتی بر این بانک رای داد و قرار است علی طیب‌نیا تا پایان هفته این […]

image_pdfimage_print

حیدری از مدیرعاملی بانک ملی ایران برکنار شد تا تغییرات دولت تدبیر و امید به نظام بانکی برسد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، مجمع بانک ملی ایران به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی به مدیرعاملی عبدالناصر همتی بر این بانک رای داد و قرار است علی طیب‌نیا تا پایان هفته این حکم را ابلاغ کند.

همتی، مدیرعاملی بانک سینا، ریاست کلی بیمه مرکزی و عضویت شورای مرکزی حزب کارگزاران را در پرونده کاری خود دارد.

وی که از ۷ سال پیش تاکنون مدیرعامل بانک سینا بود، جایگزین فرشاد حیدری در بانک ملی ایران شد.

همتی که پیش از این یکی از گزینه‌های اصلی ریاست بانک مرکزی بود، سابقه فعالیت سه دوره ۴ ساله در سمت ریاست کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه خود دارد.

فرشاد حیدری در پی وقوع فساد بزرگ بانکی و فرار محمودرضا خاوری از کشور مدیرعامل بانک ملی ایران شد و تاکنون به کار خود در این بانک ادامه داد.

در همین حال، خبر می‌رسد تغییر مدیران عامل چند بانک دیگر در دستور کار دولت تدبیر و امید با محوریت وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته است.

همچنین بر اساس اطلاعات، هاشم بت‌شکن نیز در روزهای آینده به جای شریفی، به عنوان مدیر عامل بانک مسکن معرفی خواهد شد. وی هم اکنون مدیر عامل بانک اقتصاد نوین است.

نکته قابل توجه اینکه مدیران عامل بانک‌های خصوصی در حال نقل مکان به بانک‌های دولتی هستند.

انتهای خبر