اوباما دستور تعطیلی دولت فدرال را صادر کرد/دولت مرکزی آمریکا تعطیل شد

سرانجام با به پایان رسیدن فرصت تصویب لایحه بودجه در کنگره آمریکا، دولت فدرال این کشور برای اولین بار در ۱۷ سال اخیر، تعطیل شد. به گزارش اعتدال پرس، فارس به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف نوشت: با پایان زمان قانونی تصویب بودجه و ناتوانی نمایندگان کنگره در دستیابی به توافق، دولت فدرال آمریکا تعطیل شد. […]

image_pdfimage_print

سرانجام با به پایان رسیدن فرصت تصویب لایحه بودجه در کنگره آمریکا، دولت فدرال این کشور برای اولین بار در ۱۷ سال اخیر، تعطیل شد.

به گزارش اعتدال پرس، فارس به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف نوشت: با پایان زمان قانونی تصویب بودجه و ناتوانی نمایندگان کنگره در دستیابی به توافق، دولت فدرال آمریکا تعطیل شد.

کاخ سفید با صدور بخشنامه‌ای به مراکز زیرمجموعه خود دستور توقف فعالیت تعداد زیادی از نهادهای دولتی را صادر کرده است. با اجرای این دستور، بیش از ۷۰۰ هزار کارمند بخش دولتی تا زمانی که نمایندگان کنگره بتوانند در مورد بودجه به توافق برسند، از کار بیکار می‌شوند.

آخرین بار که یک دولت فدرال در آمریکا تعطیل شده به ۱۷ سال قبل و زمانی که «بیل کلینتون» نتوانست لایحه بودجه را در کنگره به تصویب برساند باز می‌گردد.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریتی جمهوری‌خواه دارد، روز گذشته لایحه بودجه‌ای را به تصویب رساند که طرح «خدمات درمانی» مورد حمایت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا را یک سال به تعویق می‌انداخت. این لایحه با مخالفت اوباما مواجه شد و مجلس سنا نیز با اکثریت دموکرات، به این لایحه رأی منفی داد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته تنها چند ساعت مانده به پایان مهلت قانونی، با صدور بیانیه‌ای از کنگره به خصوص نمایندگان جمهوری‌خواه خواست «مسئولیت‌پذیر» بوده و بودجه را به تصویب برسانند. با این حال دو طرف بر سر موضع خود باقی ماندند و با پایان مهلت قانونی دولت فدرال عملا وارد وضعیت تعطیلی شد.

انتهای خبر