آشنایی با شهرداران جدید آذربایجان شرقی/ از اعمال نفوذ مشهود برخی نمایندگان در تعیین شهرداران تا وعده بودجه میلیاردی در قبال انتصاب نزدیکان نماینده به سمت شهرداری

با آغاز فعالیت چهارمین دوره شوراها،روند انتخاب شهرداران جدید که به تعبیری مهم ترین و حساس ترین تصمیم شورا است در دستور کار قرار گرفته و در شهرهای آذربایجان شرقی نیز شهرداران جدید بتدریج کار خود را با جلب اعتماد اعضای شورا آغاز کرده اند که البته برخی شوراها در اولین فرصت و برخی با تاخیر […]

image_pdfimage_print

با آغاز فعالیت چهارمین دوره شوراها،روند انتخاب شهرداران جدید که به تعبیری مهم ترین و حساس ترین تصمیم شورا است در دستور کار قرار گرفته و در شهرهای آذربایجان شرقی نیز شهرداران جدید بتدریج کار خود را با جلب اعتماد اعضای شورا آغاز کرده اند که البته برخی شوراها در اولین فرصت و برخی با تاخیر چند ماهه به ابن کار مبادرت کرده اند.

به گزارش اعتدال پرس، درحالیکه کلان شهر تبریز حساس ترین حوزه جغرافیایی بود که تعیین شهردار آن مورد توجه رسانه ها و محافل سیاسی استان قرار گرفت ولی انتخاب شهرداران شهرهای دیگر نیز خالی از حساسیت و بعضا اتفاقات عجیب نبود بطوریکه برخی شهرها برای انتخاب شهردار شدیدا تحت فشارهای خاص بوده و یا هنوز شهردار خود را مشخص نکرده و درگیر اختلافات داخلی و بعضا سیاسی فی مابین خود هستند.

این گزارش حاکی است، در شرایطی که مبنای انتخاب شهرداران باید بر اساس تخصص و کارآمدی و تامین منافع مردم باشد ولی متاسفانه مشاهده می شود در برخی شهرها لابی ها سیاسی و فشارهای محفلی روند انتخاب شهرداران را تحت تاثیر قرار داده و خروجی آن انتصاب افراد ضعیف و بدون تجربه های مدیریتی شده است هرچند برخی شهرهای دیگر نیز توانستند به یمن هوشمندی و احساس تکلیف اعضای شورای شهرشان، گزینه های توانمند و شاخصی برای مدیریت آن انتخاب کنند.

در این راستا همچنین شنیده شده در برخی شهرستانها، نمایندگان با دورنمای انتخاباتی و تامین منافع گروهی خاص درصدد فشار یا تطمیع غیر مستقیم جهت تحمیل گزینه های خاص خود برآمده اند که از جمله گفته می شود یکی از این نمایندگان وعده داده در قبال انتخاب یکی از آشنایان هم ولایتی خود به شهرداری س…، ۲ میلیارد تومان بودجه دولتی برای آنها تامین خواهد کرد.

عدم تایید و امضای حکم شهردار منتخب بناب از سوی استاندار نیز از دیگر نکات جالب در این خصوص می باشد که باعث شده برخی اعضای شورا به فکر انتخاب گزینه ای دیگر باشند.

shahrdaranpics

بعد از انتخاب صادق نجفی به عنوان شهردار تبریز و نیز تعیین شهرداران شهرهای بزرگ استان همچون مراغه و مرند و میانه و … شهرداران برخی شهرهای دیگر استان نیز انتخاب و شروع بکار کرده اند که در زیر می آید.

شهرداران جدید استان 

ممی پور  شهردار خمارلو شد 

اعضای شورای اسلامی شهر خمارلو شهرستان خداآفرین  با تشکیل جلسات متعدد، از بین  شش گزینه بومی و یک گزینه غیر بومی برای تصدی شهرداری این شهر، محمدرضا ممی پور را به عنوان شهردار خمارلو انتخاب نمودند .
اکثر کاندیداهایی که برای تصدی پست شهرداری برنامه ارائه داده بودند، افراد مجرب و کاردانی بودند و انتخاب یک گزینه از این میان کاری بسیار سخت برای اعضا شورا بود ولی در نهایت اعضای شورا محمدرضا ممی پور را با سه رای موافق از پنج رای انتخاب نمودند.
گفتنی است محمد رضا ممی پور بعد از طی مراحل قانونی به عنوان شهردار شهر خمارلو منصوب خواهند شد .

شورای شهر هریس به انتخاب سرپرست اکتفا کرد

شورای اسلامی شهر هریس در اولین جلسه رسمی خود اقدام به انتخاب سرپرست جدید شهردارهریس کرد.

اعضای شورای هریس، اکبر دعاگویی را به این سمت انتخاب و رایزنی های خود برای انتخاب شهردار را ادامه داده اند.

شهردار ایلخچی در سمت خود ابقاء شد

در اولین جلسه  شورای اسلامی شهر ایلخچی ، یوسف نجمی ـ شهردار ایلخچی در سمت خود ابقاء و کماکان بعنوان شهردار ایلخچی این مسئولیت را عهده دار شد .

در این جلسه همچنین ملکه تربتی :رئیس شورای اسلامی شهر ایلخچی ــ  جلال حق شناس :نائب رئیس شورای اسلامی شهر ــ عارف داستانی :منشی شوراـ  سیاوش مصباحی :منشی شوراــ ابراهیم احمدی :خزانه دار شورا تعیین گردید. 

بلندی، صندلی شهرداری اهر را تصاحب کرد

به گزارش اعتدال پرس، در جلسه روز پنجشنبه شورای شهر اهر، صادق بلندی با کسب اکثریت آراء، شهردار اهر شد.

رئیس شورای شهر اهر حسنعلی قهرمان فرد در این جلسه حضور نداشت و ریاست این جلسه را سیفعلی قرطاسی بر عهده داشتند.

این انتخاب به صورتی برگزار شد که که ۳ عدد از تعرفه های رأی خالی تحویل داده شد و بقیه اعضای حاضر به صادق بلندی رأی دادند تا با ۵ رای شهردار اهر شود.

شهرداران شهرهای عجب شیر و ملکان مشخص شدند 

عجب شیر

شهریار برقی با اخذ هفت رای موافق از طرف اعضای شورای اسلامی شهر عجب شیر به عنوان شهردار عجب شیر انتخاب گردید. برقی پیش از این مسولیت حراست شهرداری عجب شیر را بر عهده  داشت .

همچنین در جلسه شورای شهر ملکان آقای علی حسین قطبی به عنوان شهردار ملکان انتخاب شد .  قطبی از شهرداران با سابق استان میباشد که قبلا  نیز تصدی شهرداری ملکان را بر عهده داشته است

صادقیان، شهردار جدید هادیشهر 

شورای شهر هادیشهر بعد از مدت ها  بررسی و تبادل نظر میکائیل صادقیان را به عنوان شهردار جدید هادیشهر انتخاب کردند.

به گزارش اعتدال پرس از هادیشهر، در جلسه هفته پیش شورای اسلامی شهر هادیشهر، میکائیل صادقیان با ۵ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به عنوان شهردار جدید هادیشهر انتخاب شد .

گفتنی است صادقیان از کارکنان قبلی شهرداری هادیشهر و هم ولایتی نماینده شهرستان جلفا می باشد که پیش از انتخاب به عنوان شهردار هادیشهر، مسئول اتوبوس های شهرداری مرند بود .

مرتضی اعیانی شهردار سراب شد

Mr-Ayani

اعضای شورای شهر سراب مرتضی اعیانی را با ۶ رای به عنوان چهاردهمین شهردار بعد از انقلاب سراب را برگزیدند.

شورای چهارم سراب بعد از مدت ها  بررسی و تبادل نظر،  با ۶ رای شهردارجدید سراب را انتخاب کردند.

قادر کرامتی رییس شورای شهر سراب گفت: در جلسه شورای شهر سراب مرتضی اعیانی با ۶ رای به عنوان شهردار جدید سراب انتخاب شد.این گزارش حاکی است مرتضی اعیانی متولد ۱۳۵۴ که هم اکنون قائم مقام پشتیبانی شرکت صنعتی ایدم تبریز است دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد مهندسی صنایع  و دارای دو مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی مدیریت بازرگانی است.

حکم شهردار بناب در بلاتکلیفی/ زمزمه‌های انتخاب شهردار جدید به گوش‌می‌رسد

با وجود ابقای شهردای قبلی بناب از سوی اعضای شورای چهارم نزدیک دو ماه است که هنوز حکم وی صادر نشده است.

با گذشت نزدیک دو ماه از آغاز فعالیت دوره جدید شوراهای اسلامی و نیز ابقاء شهردار قبلی بناب با ۵ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از سوی اعضای شورای اسلامی چهارم؛ هنوز حکم شهردار بناب توسط استاندار آذربایجان‌شرقی صادر نشده است!

بر اساس برخی اخبار منتشره به نظر نمی‌رسد حکم باقر بابازاده شهردار فعلی از سوی استانداری به امضاء برسد و صدور و عدم صدور حکم شهردار بناب همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

شنیده‌ها حاکی است برخی اعضای شورای شهر بناب رایزنی‌های خود را برای انتخاب شهردار جدید آغاز کرده‌اند و به صورت انفرادی با برخی از افراد نیز مذاکراتی برای تصدی پست شهرداری انجام داده و از آنها برای اداره شهرداری برنامه خواسته‌اند!

عضو شورای اسلامی شهر بناب و سخنگوی این شورا با رد این خبر که شورا تاکنون به صورت گروهی با هیچ گزینه‌ای صحبت نکرده است؛ گفت: شورای شهر بناب در نشست آتی خود نسبت به انتخاب سرپرست جدید برای شهرداری بناب اقدام خواهد کرد.

بابک رحیمیان افزود: شورای شهر بناب ظرف ۲۰ روز آینده با تشکیل جلسات خود و در آرامش خاطر بیشتر نسبت به انتخاب شهردار اهتمام خواهد کرد.

وی درعین حال اظهار کرد: شورای شهر هیچ عجله‌ای برای انتخاب شهردار ندارد و سعی خواهد نمود شهرداری در حد و اندازه بناب و در شأن مردم این شهرستان انتخاب کند.

رحیمیان ادامه داد: شورا به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا عواملی در خارج از شورا برای انتخاب گزینه شهرداری بناب تصمیم‌گیری کنند و همکاران با درایت و تدبیر خود گزینه اصلح را برای شهرداری بناب انتخاب و معرفی خواهند کرد.

در هر حال انتظار می‌رود شورای چهارم با سعه صدر، صبر و محوریت قرار دادن منافع شهر و شهروندان به‌دور از شتاب‌زدگی و با تأمل به موضوع انتخاب شهردار بپردازند تا شاهد شورایی تأثیرگذار در دوره چهارم باشیم. چرا که هرگونه شتاب‌زدگی در رایزنی‌ها در موضوع مهمی چون انتخاب شهردار می‌تواند زمینه خدمتگزاری مجموعه مدیریت شهری را از بین ببرد.

گفتنی است پیش از این، شهرداران برخی شهرهای دیگر استان انتخاب و شروع بکار کرده بودند  که در خبرهای قبلی اعتدال پرس به ان اشاره شده بود. 

این گزارش حاکی است، علی اکبر نکونام بخشدار تیکمه داش به عنوان شهردار جدید بستان آباد و علی نجف زاده رییس بانک توسعه تعاون اهر به سمت شهردار تازه کلیبر انتخاب شد .
شهرداری آذرشهر، هادیشهر، خسروشهر، هریس، ترکمنچای و دیگر شهرهای باقی مانده استان نیز فعلا در بلاتکلیفی به سر میبرند .

این درحالیست که مردم انتظار داشتند منتخبانشان در شورای شهر در فرجه ۳ ماهه از زمان انتخاب تا شروع بکار رسمی شورا، مقوله بسیار مهم و سرنوشت ساز انتخاب شهردار را مورد بررسی کامل و جمعبندی نهایی قرار می دادند.
1xqweola123مهندس نادر ابراهیمی : شهردار مراغه

1xqweola123جلیل خرده فروش : شهردار میانه

1xqweola123مهندس بابک شریفی : شهردار مهربان

1xqweola123باقر بابازاده :شهردار بناب

 

1xqweola123مهندس علی اکبر موسویان: شهردار شبستر

1xqweola123مهندس ایرج آذرنژاد : شهردار جلفا

1xqweola123سید رضاهاشمی : شهردار مرند

 

1xqweola123مهندس رسول ارشدی : شهردار صوفیان

 

انتهای خبر