تاثیر بارورسازی ابرها برای نجات دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از تداوم عملیات بارورسازی ابرها در چارچوب طرح‌های نجات دریاچه ارومیه از وضعیت بحران خبر داد. ارسلان هاشمی گفت: مطابق برنامه‌ریزی قبلی و با توجه به پایش تصاویر ماهواره‌ای، رادار و توده‌های نفوذی موثر در منطقه در سال گذشته ۱۶ پرواز برای عملیات بارورسازی ابرها صورت گرفته است. وی […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از تداوم عملیات بارورسازی ابرها در چارچوب طرح‌های نجات دریاچه ارومیه از وضعیت بحران خبر داد.

خبرگزاری فارس: تدوام بارورسازی ابرها برای نجات دریاچه ارومیه

ارسلان هاشمی گفت: مطابق برنامه‌ریزی قبلی و با توجه به پایش تصاویر ماهواره‌ای، رادار و توده‌های نفوذی موثر در منطقه در سال گذشته ۱۶ پرواز برای عملیات بارورسازی ابرها صورت گرفته است.

وی مسیر این پروازها را عمدتاً در محدوده حوضه آبریز دریاچه ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: شمال تبریز به طرف هریس، فراز جزیره اسلامی و در ضلع غربی دریاچه تا جنوب، تبریز به ضلع غربی دریاچه و فراز جزیره اسلامی و حاشیه شمالی و شمال غربی سهند و فراز سد نهند، شمال و شمال ‌غرب دریاچه، غرب دریاچه، جنوب‌شرقی دریاچه، ارتفاعات سهند، جنوب و جنوب‌غربی حوضه آبریز دریاچه ارومیه، فراز منطقه جلفا و گلفرج به عنوان مسیرهایی که دقیقاً پروازها در آنها انجام شده به ثبت رسیده‌اند.

وی مسیرگشایی رودخانه، بارورسازی ابرها، هیدرومتری دریاچه ارومیه، آبیاری تحت فشار و انسداد چاه‌های غیرمجاز را از برنامه‌های اعلام کرد که آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی برای افزایش آب دریاچه ارومیه و نجات آن از وضعیت بحران در یک سال گذشته انجام داده است.

*تاثیر بارورسازی ابرها برای نجات دریاچه ارومیه

 

 

انتهای خبر